دمشق حضور نظامیان روس در سوریه را تکذیب کرد

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: نظامیان روس در این کشور حضور ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه،در گفتگو با شبکه روسیا الیوم، با تاکید بر ثبات موضع مسکو در حمایت از دولت سوریه برای برقراری موازنه قدرت در راستای مبارزه با تروریسم و محقق شدن دستاوردهای واقعی برای حل سیاسی بحران این کشور، هرگونه شایعه در خصوص حضور نظامیان روس در خاک سوریه را تکذیب کرد.

وی  گفت: هدف اصلی این شایعات طولانی کردن عمر تروریسم و خدمت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و خارج آن و همچنین سرپوش گذاشتن بر ائتلاف شکست خورده آمریکا در منطقه است.
مقداد اظهار داشت: حضور روسیه در خاک سوریه منحصر به وجود دو مشاور در راستای توافق نظامی روسیه و سوریه است.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به سخن روز گذشته «ماریا زاخاروفا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، که تاکید کرده بود مسکو در گذشته از سوریه حمایت کرده و در آینده نیز از این کشور حمایت خواهد کرد، گفت: این همان روش راهبردی است که رابطه بین سوریه و روسیه را تحکیم می بخشد.

زاخاروفا روز گذشته تاکید کرده بود: روسیه هرگز همکاری نظامی و فنی خود با سوریه را پنهان نکرده و تجهیزات و تکنولوژی خود را در اختیار سوری ها قرار داده است بنابراین حضور کارشنان نظامی روس در این کشور برای آموزش استفاده از تجهیزات نظامی روسیه است که در این کشور مستقر هستند.
رویترز روز گذشته به نقل از منابع لبنانی اعلام کرده بود نظامیان روس در عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها مشارکت دارند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار