ملاوردی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

نگاه منفی به تحصیلات زنان/ لزوم افزایش اعتماد دولت به زنان جامعه

معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده گفت: در دولت یازدهم با کاهش شدید سرمایه انسانی و مشارکت اجتماعی زنان مواجه بودیم.

ملاوردی در نشست تخصصی «زنان، کتاب و توسعه پایدار» در خصوص اهمیت زنان در جامعه اظهار داشت: ما باید به زنان با رویکرد اعتدال نگاه کنیم.

وی افزود: آنچه تحلیل گران از شرایط دولت یازدهم دارند این است که با کاهش سرمایه اجتماعی که شامل اعتماد عمومی و مشارکت های اجتماعی می شود، مواجه است.

معاون رئیس جمهور در حوزه زنان گفت: ما باید در دو سال باقی مانده از دولت به این مولفه ها توجه کنیم و دولت باید در سه حوزه وارد کار شود که شامل افزایش اعتماد به نفس زنان، افزایش اعتماد زنان به دولت و اعتماد دولت به باورهای زنان است که این بحث به توسعه فرهنگی باز می گردد.

ملاوردی افزود: سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور قابل قبول نیست و متاسفانه اگر کسانی بخواهند در این حوزه وارد شوند با موانع زیادی روبه رو می شوند.

وی گفت: توسعه روز افزون شبکه های مجازی سرانه مطالعه را به حداقل رسانده و نمی تواند جایگزین مطالعه باشد.

معاون رئیس جمهور در حوزه زنان افزود: در نظرسنجی یونسکو در مورد تحصیلات زنان ایران که 8 سال پیش انجام شده است معلوم شد در جامعه نگرش مثبتی به تحصیلات زنان وجود ندارد علی رقم اینکه برای این موضوع اهمیت زیادی قائل هستیم. این موضوع نشان می دهد در تبدیل منابع به سرمایه انسانی موفق عمل نکرده ایم که امیدواریم این نگرش بعد از 8 سال تغییر کرده باشد.

ملاوردی گفت: بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند بر روی فرزندان پسر سرمایه گذاری کنند که در نهایت این موضوع باعث کاهش مشارکت زنان در جامعه می شود.

وی بیان داشت: احساس کم عدالتی در بین زنان با توجه به توانمندسازی آنها و آمادگی به بکارگیری در جامعه، باعث سرخوردگی زنان و افزایش آسیب های اجتماعی می شود.

ملاوردی در پایان گفت:باید به توسعه فرهنگی توجه ویژه داشته باشیم و این را بدانیم که توسعه از ذهن و فکر آغاز می شود و تا توسعه فرهنگی رخ ندهد به توسعه اقتصادی هم دست پیدا نمی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار