باقری در جلسه کمیسیون برجام:

امروز ورودی به بحث برجام نداشتیم/ گفت‌وگوها پیرامون دوره‌های قبل مذاکرات بود

عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: در جلسه امروز کمیسیون، ورودی به بحث برجام نداشتیم، تنها مروری بر گفت‌وگو بر دوره‌های قبل بود.

باقری: در جلسه امروز ورودی به بحث برجام نداشتیم/ گفت‌وگو درباره دوره‌های قبل مذاکرات بود
"علی باقری" عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون حضور اعضای سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در جلسه امروز کمیسیون ویژه برجام، گفت: اعضای کمیسیون برجام به منظور بررسی این مهم و رفع برخی ابهامات از تیم سابق هسته‌ای دعوت کردند.

وی افزود: در این جلسه ورودی به بحث برجام نداشتیم، بلکه مروری بر گفت‌وگو بر دوره‌های قبل بود.
 
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: جلسه امروز، جلسه خوب و شفافی بود، سوالات جدی مطرح شد و جمع‌بندی خوبی صورت گرفت.
 
باقری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: طرف مذاکره‌کننده ما در طول دوره گذشته در موارد متعدد مجبور شد از مواضع خود تنازل و به سمت خواسته‌ها و مطالبات جمهوری اسلامی ایران حرکت کند؛ آمریکایی‌ها حتی در یک برهه زمانی تأکید می‌کردند که تا ایران غنی‌سازی را تعلیق نکند، وارد عرصه گفت‌وگو نخواهند شد، اما جدیت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری فعالیت هسته‌‌ای آن‌ها را مجبور کرد که با وجود استمرار فعالیت غنی‌سازی در گفت‌وگوها حاضر شوند.
 
وی تصریح کرد: زمانی آن‌ها حاضر نبودند به حقوق هسته‌ای ما اذعان کنند، اما طی نامه رسمی اوباما در طی مذاکرات استانبول 2 توسط نماینده خود به حقوق هسته‌ای ما اذعان کردند که قائل نیستند ایران در موضوع هسته‌ای یک استثنا باشد و حقوق کمتر و تکالیف بیشتر داشته باشد.
 
باقری تأکید کرد: آمریکایی‌ها صرفاً از مذاکرات هسته‌ای می‌خواستند قطعنامه‌ها را اجرا کنند، اما اکنون آن‌ها به جایی رسیدند که حاضر به کنار گذاشتن اجرای قطعنامه‌ها شده و وارد یک تعامل هسته‌ای با ایران شدند.
 
عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در پاسخ به این سوال که چقدر تجربه مذاکره کنندگان قبلی در مذاکرات جدید می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: این را باید از تیم مذاکره کننده جدید بپرسید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار