اخبار لحظه به لحظه از انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران؛

سکانداران شورا مشخص شدند/تبریک اصلاح‌طلبان به اصولگرایان

احمد دنیامالی ضمن تبریک به اعضای انتخاب شده، برای هیات رئیسه جدید گفت: پیشنهاد دارم که برای طرح‌ها و لوایح وقت بیشتری گذاشته شود و جلسات شورا راس ساعت مقرر آغاز شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از اعضای شورا نقطه نظراتی را در خصوص اداره شورا و کم و کاستی ها مطرح کردند که در ابتدا احمد مسجد جامعی با تبریک به مهدی چمران و طلایی و دوستان منتخب و آرزوی توفیق برای آنها گفت: خواهش می‌کنم در سال سوم گزارش شورا یاری ها را بگذارید و علاوه بر گزارش رسمی مسئولین گزارشی از مردم داشته باشیم.

در ادامه دنیا مالی با تبریک اعضای جدید ضمن ارائه نقطه نظراتی در خصوص شورا گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی 3 نفر است در حالی که یک کمیسیون دیگر 9 نفر عضو دارد که البته این مسئله توجیهی ندارد و درخواست دارم با توجه به اهمیت کمیسیون معماری وشهرسازی تدبیری اندیشیده شود چرا که دو سال از شورا گذشته و ما به وسط راه رسیده‌ایم و باید تجدید نظر داشته باشیم.

دنیا مالی ادامه داد: در یک جلسه غیر علنی باید نگاه نقادانه به عملکرد خود داشته باشیم و از فرصت باقی مانده استفاده کنیم.

دنیا مالی با انتقاد از ساعت شروع جلسات شورا گفت: جلسات شورا 9 و 30 دقیقه صبح شروع می‌شود که اگر با همین روند پیش برویم برای طرح‌ها و لوایح فرصت نداریم و این در حالی است که فلسفه شورا بررسی طرح‌ها و لوایح است.

مجتبی شاکری در ادامه گفت: نیازمند نظارت دقیق‌تر در شورا هستیم و لزوم ایجاد پژوهش برای بررسی طرح‌ها و لوایح وجود دارد.

سالاری در ادامه گفت: از همفکران خود از جمله آقای تندگویان، حکیمی‌پور ، دوستی ، مسجد جامعی و ... تشکر می کنم و شورا نیازمند تحولات بنیادی است که ایجاد مرکز پژوهش های شهر تهران از حمله موارد مهم محسوب می‌شود و درآمدهای پایدار ، طرح جامع و تفصیلی و حسابرسی باید تجدید نظر صورت گیرد و همچنین موضوع شورایاری ها که درخواست آقای مسجد جامعی بود حلقه واسط شورا و شهرداری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چمران در خاتمه گفت: حضور بموقع در جلسات شورا از جمله موارد مهمی محسوب می‌شود که اگر از این پس رعایت نشود براساس قانون از حق جلسه کم می‌کنیم.

تقسیم بندی به نفع شورا نیست

بعد از انتخابات هیات رئیسه، چند تن از اعضای شورای شهر، اظهاراتی را در خصوص نوحه ریاست شورا و کاستی‌ها ارائه دادند که البته تبریک‌هایی نیز به اعضای هیات رئیسه جدید داشتند. اما در این میان و در بین اعضای شورای شهر که به نقطه نظر‌های خاص خود برای ادراه بهتر شورا پرداخته بودند، برخی از اعضا علاقه بر نقطه نظراتی در خصوص ریاست شورا، به بیان مطالب جناحی نیز پرداختند که در این خصوص رحمت حکیمی پور عضو اصلاح طلب شورا گفت: پیشنهادم این است که در ارتقای کارآمدی شورا بکوشیم. شورای شهر واحد است و از 31 نفر در شورا کمک بگیریم.

احمد مسجد جامعی، کاندیداتوری ریاست شورای شهر صحن علنی را بعد از انتخابات هایت رئیسه، صحن شورا را ترک کرد.

احمد دنیامالی ضمن تبریک به اعضای انتخاب شده، برای هیات رئیسه جدید گفت: پیشنهاد دارم که برای طرح‌ها و لوایح وقت بیشتری گذاشته شود و جلسات شورا راس ساعت مقرر آغاز شود.

دنیامالی، مجتبی شاکری، صابری و حکیمی پور به بیان مطالبی در خصوص قوانین و مقررات جدید و اعمال برخی نقطه نظرهای خاص در ریاست جدید پرداختند.

مسجدجامعی صحن را ترک کرد

احمد مسجد جامعی ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای انتخاب شده، درخواست کرد که گزارش شورایاری‌ها در صحن مطرح شود.

چمران از تمامی اعضا تشکر کرد و طلایی نیز از اعتماد اعضا تشکر کرد. این در حالی است که احمد مسجد جامعی به اعضای انتخاب شده تبریک گفت.

در حال حاضر بعد از قرائت صلوات انتخابات سخنگوی شورا پرداخته اند که دوستی از اصلاح طلبان  و تقی پور اصولگرایان کاندیدای سخنگویی شورای شهر هستند و در حالی که برگه‌های در میان  اعضا توزیع شده  الهیان اقدام به جمع‌آوری برگه‌ها کرده و این در حالی است که حقانی، ساعی، صابری در جایگاه خود حضور ندارند و در حال گفتگو با دیگر اعضا در صحن شورا هستند.

اصولگرایان بار دیگر و تا این لحظه سکانداری ریاست شورا را به عهده گرفتند تا مشخص شود سخنگوی شورای شهر از کدام طیف انتخاب می‌شود.

قناعتی، پیرهادی، از طیف اصولگرایان و شجاع‌پوریان و تندگویان از طیف اصلاح‌طلبان کاندیداتوری منشی شورا هستند.

برگه‌های زرد رنگ انتخابات منشی شورا در بین اعضای شورا توزیع می‌شود و این در حالی است که  تندگویان وسالاری و دنیا مالی در حال گفتگو هستند و مرتضی طلایی از جایگاه خود برخواسته و همراه اسماعیل دوستی عضو اصلاح طلب شورا رد حال گفتگو بامعصومه آباد هستند.

بعد از انتخابات انتخاب مرتضی طلایی بعنوان نائب رئیس شورا نیز سکوتی شورا را فراگرفته و هیچ کس برای این دو عضو انتخاب شده  و تبریکی گفته نمی شود.

الهیان در حال حمع آوری برگه های انتخاباتی منشی‌های شورات هستند و مختابااد و ساعی نیز در جایگاه هیئت رئیسه بعنوان ناظر حاضر شدند.

این در حالی است که حقانی بر خواسته و با دو عضو اصلاح طلب شورا از جمله غلامرضا انصاری و محسن سرخو در حال صحبت‌اند و در نقطه دیگر از شورا در حالی که رضازاده جایگاه خهود راترک کرده به جفتگو با تقی پور و پوشانی پرداخته است.

بعد از انتخابات چمران بعنوان ریاست شورا سکوتی شورا در بر گرفته و دوستی و حقانی دو عضو اصلاح طلب شورا از جایگاه خود برخواسته و در صحن شورا قدم می زنند و حقانی در کنار سرخو بهگفتگو پرداخته است.

طلایی در زمان انتخابات نائب رئیسه از جای خود برخواسته بود که با تذکر چمران در جای خود قرار گرفت و در حال حاضر الهیان به جمع آوری آر پرداخته و سالاری و مختاباد با تلفن همراه مشغول صحبت هستند و در نقطه دیگر از شورا، دنیا مالی و سرخو در حال گفتگو هستند و ساعی در جایگاه هئیت رئیسه برای ناظر قرار دارد تا آرا نائیب رئیسی شمرده شود.

چمران به عنوان رئیس شورا انتخاب شد و در حال حاضر انتخابات نائب رئیس در حال برگزاری است و برگه‌های زرد رنگ نائب رئیسی شورا در میان اعضا توزیع می‌شود این در حالی است که احمد حکمیمی‌ پور و طلایی کاندیداهای نائب رئیسی هستند.

 هدی ساعی و عبدالحسین مختاباد به عنوان ناظر در جایگاه هیات رئیسه قرار گرفتند.

در حالیکه قناعتی به امضای برگه‌های می‌پردازد، طلایی از جایگاه خود برخواسته است، در حال حاضر آقای الهیان به توزیع برگه‌های زرد رنگ میان اعضا پرداخته است.

قناعتی بار دیگر به اعلام کاندیدات.ری ریاست شورا پرداخت و با مزلح ضمنی و با شوخی به اعضای شورا گفت که اسم بنده رلا بعنوان ریاست ذکر نکنیم.

دوستی همچنان از جایگاه خود برخواسته و در صحن شورا در رفت و آمد است و دیگر اعضا در حال نگاشتن کاندیدای انخابی خود هستند و آقای الهیان از ردیف الو شروع به جمع آوری رای‌ها کرده است.

چمران در تذکری به الهیان گفت که به طور منظم با ردیف آرا اخذ شود.

چمران و مسجد جامعی همچنان کاندیداتور ریاست شورا هستند

و الهه راستگو درخواست کرد که برگه‌های زرد رنگ را که در دور اول استفاده می‌کنند با امضاء تحویل دهند و دو نفر نیز بعنوان ناظر در صورت تمایل حضور داشته باشند.

قناعتی توضیح داد که در دور اول برگه ها زرد رنگ انتخاب شده که در صورت تساوی برگه‌های سری دوم آبی توزیع می شود وباز هم در صورت تساوی برگه‌های سفید برای انتخابات هیئت رئیسه به اعضای صحن تحویل داده می‌شود.

جلسه علنی شورا در حالی ادامه دارد که آباد، دنیامالی، قناعتی، صابری تذکرات خود را ارائه دادند و مهدی چمران نیز براساس درخواست دو تن از اعضای شورا بنا است که انتخابات شورا را که در دستور جلسه سوم شورا بود به دستور جلسه اول تغییر دهد و هر چه سریعتر انتخابات انجام شود و ناصحی نیز به بیمارستان برسد البته پیشنهاد چمران برای تغییر دستور الجلسه انتخابات به دستور جلسه اول با اکثریت آرا رای آورد.

دنیا مالی و شاکری درخواست برگزاری انتخابات را بعنوان اولین دستورالجلسه دارند.

چمران اعلام کرد که از کناره گیری راستگو رضایتی ندارد اما تصمیمی که گرفته‌اید، پذیرفته می‌شود.

صحن شورا وارد تذکرات شد و احمد مسجد جامعی نیز چندی پس از تذکر وارد صحن شد.

الهه راستگو پس از تذکر پیرهادی به ارائه تذکر خود پرداخته و در آغاز تذکرات فوت مادربزرگ طلایی را تسلیت گفت.

کناره گیری راستگو از کاندیداتوری ریاست شواری شهر

در آغاز یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شواری شهر، الهه راستگو با اعلام کناره گیری از کاندیاتوری ریاست شورای شهر در صحن حاضر شد.

پیش بینی من این است که چمران رای میاورد

پیش بینی من این است که چمران رای میاورد

سروری با اشاره به انتخابات امروز گفت: پیشنهاد من این است که چمران رای می آورد البته دو عضو اصلاح طلب و اصولگرا لایحه‌های‌های متعددی را انجام داده‌آند تا گزینه  مورد نظر  رای بیاورد  اما در هر حال من تمایل دارم چمران رای بیاورد و پیش بینی من نیز همین است.

سروری در رابطه با تذکر یکی از اعضا گفت: عدم حضور برخی افراد باعث بروز خلل در انتخابات است .

گفت: این توهین به نماینده است و نباید این اظهارات بیان شود، اعضای شورا لایحه‌ متعددی دارند اما در نهایت تصمیم نهایی خود را می گیرند و نباید این اتفاقات را در تاثیرگزار در رای نمایندگان دید.

پیش بینی من این است که چمران رای میاورد

خداحافظ راستگو از هیات رئیسه شورای شهر

الهه راستگو عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، رسما کناره گیری خود از انتخابات هیات رئیسه را اعلام کرد. 

راستگو عضو هیات رئیسه سال‌های اول و دوم شورای اسلامی شهر تهران پیش از رسمیت یافتن جلسه علنی امروز شورای شهر به طور رسمی عدم تمایل خود مبنی بر کاندیداتوری رئیاست شورای شهر اعلام کرد.

اگرچه چندی پیش الهه راستگو در نشست صمیمانه خود با اصحاب رسانه، احتمال عدم کاندیداتوری خود در انتخابات هیات رئیسه سال سوم شورای چهارم اعلام کرده بود، اما امروز این احتمال پیش از آغاز جلسه قطعی شد.

گفتنی است؛ در جلسه امروز قرار است اعضای هیات رئیسه در سومین سال فعالیت شورای شهر مشخص شوند.


التماس دعای قناعتی برای پسر ناصحی

یک صد و هفتاد و نهمین جلسه شورا در حالی برگزار می‌شود که علاوه بر دستور جلسه و برنامه‌های عادی انتخابات هیات رئیسه را می‌بینند.

قناعتی بعد از آغاز جلسه در میکروفن شورا اعلام کرد که پسر عبدالمقیم ناصحی در بیمارستان است و از حاضرین برای شفای او طلب دعا کرد.

در حالی که صحن شورا تب و تاب انتخاباتی دارد و راستگو به پخش برگه‌هایی مبنی بر خداحفظی راستگو از هئیت رئیسه شورای شهر پرداخته است.

عقربه های ساعت 9 و 30 دقیقه را نشان می‌دهد و 24 نفر از اعضا در صحن حضور دارند و این در حالی است که مسجد جامعی، راستگو، شجاع پوریان، سالاری، تندگویان از حزب اصلاحطلبان و از حزب اصولگرایان آباد، هنوز در صحن حاضر نشده‌اند.

ناصحی طبق روال جلسات گذشته به قرائت قرآن پردخته است و در حالی که اعضای حاضر در جایگاه خود قرار دارند و دیگر خبری از گفتگو های دو نفره نیست اما کاشانی،‌مختاباد و ساعی در جایگاه خود همچنان به گفتگوها ادامه می دهند.

معصومه آباد وارد صحن شد

در حال حاضر صحن شورا در اختیار جمع اعضای پیرهادی، دبیر، دنیا مالی، طلایی، حافظی، دوستی، قرار گرفته .

تقی پور و ناصحی نیز به صحن شورا وارد شده‌اند و کم کم اعضای شورا در حال تکمیل است و البته مختاباد نیز چند دقیقه پیش در حالی که انتظار می رفت بهجلسه نرسد به صحن وارد شد و درحال گپ و گفت و سلام و احوال پرسی با اعضای شورااست.

و عکاساسن نیز از لحظه‌های ناب استفاده کرده و به شکار لحظه لحظه دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب پرداخته است.

این در گوشی‌ها و دور همی‌ها امروز در صحن شورا بسیار دیده می‌شود، به طوریکه در جلوی درب ورودی، مهدی چمران، محمد حقانی، پرویز سروری و رحمت الله حافظی که همینک به صحن وارد شده، به گفتگوی محرمانه‌ای پرداخته‌اند.

اعلام ترکیب هیات رئیسه پیشنهادی اصولگرایان

محسن پیرهادی عضو کمیسیون نطارتی شورای شهر در حاشیه صحن علنی شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به ترکیب هیئت رئیسه اصولگرایان اظهار کرد: براساس آخرین جلسه ترکیب هیئت رئیسه اصولگرایان مشخص شده است.

وی با اشاره به اعضای پیشنهادی هئیت رئیسه گفت: مهدی چمران رئیس شورا، مرتضی طلایی نائب رئیس، رضا تقی‌ پور سخنگو، ابوالفضل قناعتی و محسن پیرهادی اعضای پیشنهادی هئیت رئیسه هستند.


اعلام ترکیب هیئت رئیسه پیشنهادی اصولگرایان


علی صابری، اسماعیل دوستی وارد صحن شدند. این در حالی است که مرتضی طلایی چند دقیقه‌ای است که در جایگاه خبرنگاران حضور دارد و به گفتگو با آن‌ها پرداخته و به سوال یکی از خبرنگاران که از لابی‌های امروز از یک یک اعضا می‌پرسد، پاسخ می‌دهد.

ساعت 9:10 دقیقه را نشان می‌دهد. احمد دنیامالی و هادی ساعی دو عضو اصلاح طلب به شورا وارد شدند.

فاطمه دانشور برخلاف برخی از اعضا که به گفتگو با یکدیگر یا با خبرنگاران پرداختند، در جایگاه خود نشسته‌اند. این در حالی است که اقبال شاکری، مجتبی شاکری دو عضو اصولگرا با احمد دنیامالی در گوشه‌ای از صحن صحبت می‌کنند و در گوشه‌ای دیگر علیرضا دبیر، محسن پیرهادی و هادی ساعی در حال مذاکره هستند.

این در گوشی‌ها و دور همی‌ها امروز در صحن شورا بسیار دیده می‌شود، به طوریکه در جلوی درب ورودی، مهدی چمران، محمد حقانی، پرویز سروری و رحمت الله حافظی که همینک به صحن وارد شده، به گفتگوی محرمانه‌ای پرداخته‌اند.

رئیس و نایب رئیس فعلی شورای شهر وارد صحن شدند

محمد حقانی و اقبال شاکری و همچنین ابوالفضل قناعتی به صحن شورا وارد شدند و هریک با گفت و گفتی با خبرنگاران به جایگاه‌‌های خود می‌روند،این در حالی است که محمد حقانی و ابوالفضل قناعتی در حال گفتگو با یکدیگر هستند و در حالی است که مرتضی طلایی نایب رئیس فعلی شورای شهر وارد صحن می‌شود.

مرتضی طلایی پس از ورود به صحن با محسن پیرهادی عضو اصولگرا به گپ و گفت پرداخته است.

عقبره‌های ساعت در حالیکه ساعت 9 را نشان می‌دهند، مهدی چمران رئیس شورای شهر و کاندیداتوری دور سوم شورا به صحن شورا وارد می‌شوند.


اعلام ترکیب هیات رئیسه پیشنهادی اصولگرایان

حضور پیر هادی در جایگاه خبرنگاران

علی شیبانی سومین عضو شورا به صحن وارد شد، در این حالی است که محسن پیرهادی عضو اصولگرایان مجلس در کنار جایگاه خبرنگاران حضور دارد و به گفتگو با خبرنگاران پرداخته است.

علیرضا دبیر و پرویز سروری نیز دو عضو دیگر اصولگرا همزمان با مهدی چمران وارد صحن شدند.


اعضا شورا وارد می‌شوند

در حالی که عقربه‌های ساعت بر روی 8 و 50 دقیقه  خودنمایی می‌کند، مجتبی شاکری و محسن پیراهادی به صحن شورا وارد شدند

جلسه شورا با رنگ و بوی انتخابات

یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر امروز (سه شنبه) در حالی برگزار می‌شود که رنگ و بوی انتخاباتی هیات رئیسه به خود گرفته است. صحن شورا علی رغم جلسات گذشته، با مقررات خاص و همراه داشتن کارت مخصوص پذیرای خبرنگاران است.

در حال حاضر هیچکدام از اعضا در صحن شورا حاضر نیستند و چند تن از خبرنگاران در بیرون از صحن شورا منتظر اجازه ورود هستند و تنها تصویر برداران برای رصد لحظه به لحظه انتخابات به صحن ورود کرده و به تنظیم دستگاه‌ها می‌پردازد.


اعلام ترکیب هیات رئیسه پیشنهادی اصولگرایان

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار