بسته اینستاگردی (49)

از سلفی تسلیتی الناز شاکردوست تا سلفی سرخابی ها

بسته اینستاگردی باشگاه خبرنگاران صفحات هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را زیر رو کرده و گلچینی از آنها را در یک بسته قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی و وجود شبکه های اجتماعی فراوان، این روزها هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین برای ارتباط تنگاتنگ با هوادارانشان از جزئیات زندگی خود و یا مسائل روز عکس گرفته و آن را به اشتراک می گذارند.

بسته امروز باشگاه خبرنگاران هم قصد دارد گلچینی از تصاویر و اخبار هنرمندان، ورزشکاران و مسئولین را در اختیار کاربران قرار دهد.

همزمان با بازیگر جوان سینما و تلویزیون و پسر تهیه کننده مشهور سینما، علی طباطبایی هنرمندان زیادی با انتشار تصویر او، فوت این بازیگر سینما و تلویزیون را تسلیت گفتند. وی چندی پیش در سریال بچه های نسبتا بد، مجموعه قلب یخی و فیلم اسب سفید پادشاه به ایفای نقش پرداخته بود.

الناز شاکردوست همبازی علی طباطبایی در فیلم اسب سفید پادشاه عکسی سلفی همراه با وی از پشت صحنه این فیلم به اشتراک گذاشت و فوت این بازیگر جوان را تسلیت گفت.

اینستاگردی
داداش كوچولوى من، على طباطبايى عزيزم... نميتونم رفتنت رو از اين دنيا باور كنم؛ به اندازه تمام خنده هاى از ته دل مون دارم اشک ميريزم. قلبى كه از طلا بود چرا بايد يهو از تپش بايسته، باورم نميشه خدايا چرا

امیر جعفری نیز تصویری از علی طباطبایی به اشتراک گذاشت و نوشت: خداحافظ رفیق

اینستاگردی


حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در صفحه شخصی اینستاگرامش از ویژگی ها و اعجاز سوره یاسین در قرآن کریم نوشت.

اینستاگردی
از بزرگترین بشارتها برای ما معرفی سوره یاسین بعنوان قلب قرآن است كه مستند به روایتی است كه از محكمات روایات تمامی مسلمین میباشد كه "هر چیزی را قلبی ست و قلب قرآن سوره یاسین است" و شگفت آنكه یاسین اینجا از حروف مقطع قرآن مانند "الم" نیست بلكه نامی از نامهای حضرت رسول خاتم (ص) است، رسولی كه خود "قلب" عالم امكان است.
و اینها همه نمایانگر آنست كه این سوره واجد معارف ویژه و منحصر به فردی است كه شاید نمونه آن در جای دیگر پیدا نشود. سوره یاسین سی و ششمین سوره قرآن كریم است كه در مكه نازل شده است و بهمین واسطه بیش از آنكه به تبیین احكام و حدود الهی كه ویژگی اصلی تر سوره هایی است كه در مدینه نازل میشوند، به اصول بنیادین معارف الهی میپردازد كه این سوره به نحو اتم و اكمل به لب لباب آنها یعنی توحید و نبوت و معاد پرداخته است. خداوند در این سوره با شروعی كوبنده بعد از ذكر نام رسول به یاسین، بر قرآن عظیم قسم یاد میكند. اینجا خداست كه قسم یاد میكند، آنهم بر بزرگترین هدیه آسمانی مبتنی بر وحی، آنهم قرآنی كه عظیم است، و بعد هم قسم برای آنكه تاكید نماید بر اینكه ای پیامبر تو فرستاده ما هستی. این سوره انسان را به پیروی از راه پیامبران عظام فرامیخواند كه صراط مستقیم است و جوهر رسالت انبیا نیز توحید و شهادت بر احاطه حضرت حق بر تمام ملك و ملكوت است، و آنهم مسیری است كه از او شروع و به او نیز ختم میشود و معاد بعنوان پایان مسیر حركت ما از این جهان امری ضروری و حتمی است. و پایان سوره با آیه ای از آیات ممتاز قرآن كریم پایان می یابد كه خلقت هر چیز در عرصه هستی فقط به اراده الهی متوقف است و هر آنچه را بخواهد خلق كند تنها میگوید "بشو" و آن "میشود". مرحوم علامه طباطبایی میفرمایند كه در جوانی از عارف بزرگ آیت الله قاضی سوال میكنند كه چرا سوره یاسین قلب قرآن خوانده شده، و ایشان این آیه را دلیل آن دانسته اند، آیه ای كه قیمومت مطلق پروردگار بر نظام خلقت را تبیین میكند.
و با این مقدمات عجیب نیست كه پیامبر اكرم (ص) فرمودند كه من دوست می دارم سوره یاسین در قلب مومنین جای گیرد. اهل بیت آثار تلاوت و تكرار تلاوتهای این سوره را بسیار دانسته و تاكید فرموده اند كه این سوره حفظ و روزی صاحب خود را تضمین میكند. كلام آیت الله وحید خراسانی در عظمت خواندن مداوم این سوره كافیست كه می فرمایند اگر مومنین آگاه از خواندن آن غفلت نمایند، چنان حسرتی بر دل خواهند خورد كه هیچ چیز نمیتواند آنرا رفع نماید. توفیق خواندن هر روز این سوره را از خداوند می خواهیم تا به لطف او معارف عظیم این سوره بر قلب ما جای گیرد.

حسن قاضی‌ زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان مطلب جدیدی را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

وی با انتشار تصویر زیر نوشت: روز شنبه در یکی از بیمارستانهای نجف آباد این مادر خوش زبان را زیارت کردم. دعای زیر لب و مدام او، که شامل حال همه می شد، حس و حالم را عوض کرد.

به همراهان گفتم: "یاد بگیرید،این مادر با اینکه بیمار است اما دائم جوان‌ها را دعا می کند..." و بعد یادم آمد اضافه کنم" البته خودشان هم خیلی سن و سالی ندارند..." که نتیجه اش شد همین لحظه و خنده دلنشین همراهان در قاب تصویر».

اینستاگردی
وی همچنین اضافه کرد: «شادی، گمشده جامعه ماست. اما برای ما و همکارانی که همیشه با درد و رنج بیماران سر و کار داریم، چه بسا بیشتر. شاید دلنشین ترین لحظات برای من، تماشای لبخند پیر و جوان و کودکی است که بیماری، جسمشان را رنجور کرده اما نتوانسته خنده را از لب هایشان محو کند. واقعیت را بگویم؛ من رفته بودم به این مادر بیمار روحیه بدهم اما از او روحیه گرفتم. قدر همه مادرهای سرزمینمان را که عصاره مهربانی اند، بدانیم.»

صفحه طرفداران حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام عکسی یادگاری از سردار سلیمانی همراه با رزمنده عراقی که به درجه رفیع شهادت نائل شده است به اشتراک گذاشت.

اینستاگردی
حاج قاسم سلیمانی در کنار یک رزمنده عراقی، که به درجه رفیع شهادت نائل آمدن

داریوش فرضیایی مجری کودک و نوجوان با انتشار پست هایی از دلایل حضورش در فضای مجازی صحبت کرد و از کاربران خواست تا آنها نیز دلایل حضورشان در این فضا را به اشتراک بگذارند.

اینستاگردی
تنها دلیل من برای حضور در فضای مجازی بخاطر جایگاه هنری ام می باشد که بایستی یک پل ارتباطی با مخاطبین محترم داشته باشم تا از احوال و فعالیتهای هنری ام باخبر باشند. در این بین هر از گاهی نیز در خصوص افکار و عقایدم پیرامون مسائل مختلف پست هایی میگذارم تا از این طریق تبادل نظر داشته باشم، ولی در مجموع باید بگویم بودن در این فضا را به زندگی واقعی ام ترجیح نمی دهم زیرا احساس می کنم انسان بیشتر تنها می شود.

یاعلی

بازیکنان استقلال بازهم عکس سلفی دسته جمعی انداختند، این بار با میزبانی حنیف عمران زاده!

حنیف عمران زاده بازیکن تیم استقلال سلفی دسته جمعی بازیکنان این تیم سر میز شام را به اشتراک گذاشت.

اینستاگردی

مهدی طارمی بازیکن تیم پرسپولیس هم عکسی سلفی همراه با رامین رضاییان به اشتراک گذاشت و نوشت: من و داش رامین پرسپولیسی

اینستاگردی



گزارش : حسن امکانی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.