مشهد؛

قدردانی نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان و مهاجرین خارجی از کشورمان

نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان و مهاجرین خارجی دیروز در راس هیاتی دیپلماتیک وارد مرز دوغارون در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، پدرو کمیساریو افونسو درحاشیه این سفر گفتاز تمام تلاشهای دولت جمهوری اسلامی ایران در کمک و ارایه خدمات به پناهندگان سایر کشورها بویژه اتباع کشور افغانستان قدردانی می کنم.

وی افزود: تمام برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگو به سایر کشورها منتقل خواهیم کرد.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز هدف از این سفر را رسیدگی به امور اتباع و پناهندگان کشور افغانستان بیان کرد.

محمد عجمی افزود: مرز دوغارون به عنوان تنها معبر ورودی و خروجی برای تبعه کشور افغانستان است که روزانه بیش از چهار هزار نفر به عناوین مختلف در این مرز تردد دارند.

وی افزود: با توجه به خدمات بشر دوستانه و 35 ساله جمهوری اسلامی ایران به تبعه افغانستان، نماینده های سازمان ملل به این مرز سفر کرده و از نزدیک خدمات ما را مورد بررسی قرار می دهند.

عجمی اظهار کرد: روزانه حدود هزار و 500 نفر از اتباع کشور افغانستان از این معبر به صورت قانونی وارد کشور جمهوری اسلامی افغانستان می شوند.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی به برنامه های هیات مزبور در مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: بازدید از مرز دوغارون، نحوه خروج اتباع افغانستان از مرز و بازدید از کلینیک بهداشتی اتباع و امور مهاجرین خارجی از مهمترین برنامه های این هیات است.

فرماندار تایباد نیز گفت: مرز دوغارون به عنوان اولین ورودی از سوی مرزهای شرقی کشور و پیشانی نظام برای اتباع کشور افغانستان می باشد.

حسین شرافتی راد افزود: این منطقه با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در توسعه روابط با کشورهای دیگر نگاه ویژه دولت را می طلبد.

مرز دوغارون در 18 کیلومتری شهرستان تایباد واقع شده است.

شهرستان 114 هزار نفری مرزی تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.