تخت روانچی: برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: نیازی به تصویب متن برجام در مجلس نیست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه که برای دیدار با برخی از مراجع تقلید به قم سفر کرده بود، در نشستی گفت: ما فکر می‌کنیم نیازی به تصویب متن برجام در مجلس نیست؛ چراکه برجام ماهیت پروتکلی ندارد و نمی‌تواند همانند یک قانون تصویب شود.

وی در ادامه افزود: هیج چیزی در متن نهایی برجام نمی‌تواند کم یا اضافه شود بلکه فقط نمایندگان می‌توانند متن را قبول یا رد کنند. مجالس دیگر کشورهای طرف مقابل هم این متن را تصویب نمی‌کنند.

تخت روانچی به تشکیل کمیسیون ویژه مجلس برای بررسی متن برجام اشاره و بر آمادگی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور برای پاسخگویی، همکاری و تعامل با نمایندگان مجلس تاکید کرد.

وی همچنین از حمایت مراجع در بحث هسته‌ای قدردانی کرد و گفت: ما قدردان حمایت مراجع عظام تقلید و دیگر شخصیت‌های حوزوی در بحث هسته‌ای هستیم.

معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تمایل دیگر کشورها به ویژه کانادا در بازگشایی سفارت خود در ایران گفت: تا به امروز چنین بحثی مطرح نبوده و ماهم عجله‌ای در این خصوص نداریم.

تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشور در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدارها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
بهتر نیست در انتشار نظرات با عدالت برخورد کنید؟
روزی که این خبر روی صفحه اول سایت قرار گرفت سه نظر اول که همسو بوده به سرعت منتشر شد ولی من که نظر کاملا مودبانه و محترمانه داشتم ولی مغایر با سه نظر اول بود بعد از گذشتن چند روز از این خبر هنوز منتشر نشده.و الان که این خبر به آرشیو خبرات منتقل شده دیگه منتشر شدن نظرات اهمیتی نداره.
شما که یک رسانه عمومی هستین باید کاملا اعتدال گرا باشین و نظرات را آزادانه انتشار بدین و عدالت و حق الناس را بیشتر در نظر بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
بهتره تو کاری که به تو مربوط نیست دخالت نکنی !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مگه داریم !!
مگه میشه ؟!

مجلس تصویب نکنه!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
چی ی ی ی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مجلس یعنی مردم .
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۰۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
چطور توی کنگره امریکا که نمایندگان کل کشور امریکا هستند باید تصویب بشه ؟ اما توی کشور خودمون نه ؟ خوبه بابا
آخرین اخبار