آیت الله سبحانی:

در هیچ توافقنامه‌ای یک طرف صفر و طرف دیگر صد درصد امتیاز نمی‌گیرد

این مرجع تقلید گفت: نمی‌شود در هیچ توافقنامه‌ای یک طرف صفر و طرف دیگر صد درصد امتیاز بگیرد، باید حد وسطی بدست آید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در دیدار با مجید تخت روانچی عضو ارشد تیم مذاکر کننده هسته‌ای کشور و معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه اظهار داشت: تیم هسته‌ای تا حد ممکن تلاش کرده و حد وسط را گرفته است.

وی اضافه کرد: نمی‌شود در هیچ توافقنامه ای یک طرف صفر و طرف دیگر صد درصد امتیاز بگیرد؛ باید حد وسطی بدست آید.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشت: اما دولت نباید پس از اجرای توافقنامه و ایجاد گشایش تجاری، درب واردات را باز بگذارد به گونه‌ای که تولید داخلی تضعیف شود بلکه باید صادرات رونق بگیرد و واردات به قدر ضرورت انجام شود.

آیت الله سبحانی در ادامه افزود: معیار رابطه با کشورهای دنیا همان است که حضرت امام فرمودند: «یعنی نه شرقی نه غربی»؛ ما در عین حفظ اصول با همه جهان تعامل داریم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه امروز در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات مراجع تقلید حسین نوری همدانی و ناصر مکارم شیرازی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین عصر امروز با حضور در جامعه المصطفی العالمیه با حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی دیدار و گفت و گو کرد و در جریان عملکرد و برنامه های جامعه المصطفی(ص) در قاره های اروپا و آمریکا قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه در این سفر با آیت الله فاضل لنکرانی نیز دیدار و گفت و گو کرد و در ضیافت ناهار کاری با تعدادی از نخبگان حوزه علمیه در محل دفتر وزارت امور خارجه در قم شرکت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار