عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

لزوم ایجاد فضای امن اقتصادی در کشور

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که تعدد بخش‌نامه‌ها موجب سردرگمی تولیدکنندگان شده گفت: امیدوارم با رویکرد دولت تدبیر و امید فضای امن اقتصادی ایجاد شود.

کاوه زرگران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات صنعت غذا گفت: این بخش از صنعت مانند سایر صنایع با مشکلاتی مانند سرمایه در گردش و مالیات و مشکلات مربوط به قوانین کار دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلات صنعت غذا قیمت‌های خرید تضمینی است و با وجود سیاست‌های حمایتی درست وزارت جهاد کشاورزی متاسفانه روش اجرایی حمایت از کشاورز صحیح نیست.

دبیر کانون صنایع غذایی تصریح کرد: متاسفانه صنایع تبدیلی در کشور ما به این دلیل که محصولات خود را باقیمتی پیش از قیمت‌ها‌ی جهانی تهیه می‌کنند در بازارهای جهانی قدرت رقابت را از دست می‌دهند و بازار را به رقبا واگذار می‌کنند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد: این تفاوت قیمت با قیمت‌های جهانی موجب افزایش قیمت و در نتیجه کوچک شدن سبد غذایی مردم می‌شود و هزینه‌اش 50 درصد بیش از قیمت تمام شده محصول مشابه در کشورها‌ی همسایه است.

زرگران ادامه داد: به مرور زمان این سیاست‌های اشتباه موجب شده تا بازارهای صارداتی را به رقبای خود واگذار کرده و در نهایت در بازارهای داخلی و خارجی با چالش مواجه شویم.

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران افزود: بزرگترین حمایت از بخش خصوصی ایجاد فضای امن است چرا که در پایان دولت دهم تعدد زیاد بخش نامه‌ها که برخی از آنها با هم مغایر بود موجب شد تا فضای ناامنی در اقتصادی ایجاد شده وسرمایه گذاری خارجی متوقف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این فضا با برخی بخش نامه‌ها در حال تکرار است چرا که به عنوان مثال برخی از واحدهای صنایع غذایی با برخی سازمان‌ها و نهادها قرار داد دارند و وقتی جهت ترخیص بار خود به گمرک مراجعه می‌کنند با بخش نامه‌ها‌ی جدیدی مواجه می‌شوند.

زرگران افزود: امیدوارم با رویکرد دولت تدیبر و امید فضای امن اقتصادی ایجاد شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار