دای الکتریک معماری جدید امنیت سایبری برای اینترنت اشیا

اینترنت چیزها یا internet of thing این روزها به موضوع داغ فضای مجازی تبدیل شده است. به زبان ساده، اینترنت چیزها بر متصل شده تقریبا هر چیزی به اینترنت دلالت دارد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند سالی است که مفهمومی به نام Internet for Things یا اینترنت برای اشیا در حال گسترش است. دای الکتریک معماری جدید امنیت سایبری برای اینترنت اشیا است.

 
دانشگاه شهر هانتسویل در ایالت آلاباما آمریکا، یک معماری مجازی سازی را طراحی کرده است که مدعی شده می تواند برای پیاده سازی امنیت در سامانه های IoT یا همان اینترنت چیزها مورد استفاده قرار بگیرد. کاربردهای این معماری در مواردی نظیر فناوری خودرو های هوشمند، سامانه های کنترل صنعتی و چارچوب های مبتنی بر ابر عنوان شده است.


دای الکتریک معماری جدید امنیت سایبری برای اینترنت اشیا// ویژه تاپ


این فناوری که دای الکتریک "Dielectric" نام گذاری شده امکان افزودن ویژگی های امنیت سایبری را حین فرایند طراحی یک محصول مبتنی بر IoT میسر می کند. دکتر Coe، مححق ارشد این پروژه در این باره توضیح داد: "علاوه بر اینکه یافتن حفره های امنیتی و تعمیر آن­ها با تمرکز جدی بر امنیت سایبری در این پروژه ادامه خواهد یافت، این طرح یک رهیافت مبتنی بر معماری برای گنجاندن امنیت در سامانه ها از ابتدای طراحی را فراهم می آورد."

تیم آقای کو، شامل پژوهشگرانی از دانشکده مهندسی رایانه و برق دانشگاه UAH بنام های Dr Jeffrey Kulick ،Dr Aleksander Milenkovicو همچنین دو عضو از دانشکده علوم رایانه بنام های Dr Letha Etzkorn و Dr Sun-il Kim است.

دکتر Etzkorn از دیگر محققین این طرح در این باره عنوان داشت: در اینترنت اشیا، فرد باید انتظار هر چیز مختلف را داشته باشد. از سیستم های ترکیب شده تا اتصال به ابر. ما فناوری های امنیتی که در دو سطح سیستم های ترکیب شده و فناوری ابر قابل اعمال بودند مورد بررسی قرار دادیم. 

به گفته دانشجویان این دانشگاه دکتر kim قصد دارد بر روی چگونگی استفاده ازDielectirc   بر روی فناوری های ترکیب شده خودرو هوشمند کار کند و تخصص خود را در سیستم های رایانه ای اتومبیل ها گسترش دهد.

گفتنی است؛ این پروژه موفق به دریافت هزینه 299.622 دلاری از آژانس امنیت ملی آمریکا شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.