قدیمی‌ترین پیغام جهان به ساحل آلمان رسید+تصویر

یک بطری حامل پیغامی از انجمن زیست شناسی دریایی انگلیس پس از 99 سال به ساحل آلمان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک بطری که قریب به یک قرن در دریا سرگردان بوده و حامل قدیمی‌ترین پیغام جهان است، در سواحل آلمان پیدا شد. در این بطری دستورالعملی به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و هلندی نوشته شده که از یابنده می‌خواهد بطری را به کشور انگلیس بازگرداند. "ماریان وینکلر،" کارمند بازنشسته پست که در ساحل "ایمروم" آلمان در حال گذراندن تعطیلات بود، این بطری را پیدا کرد. وی گفت: یادداشتی درون بطری دیده می‌شد که نوشته بود بطری را بشکنید. همسرم تلاش کرد بدون آنکه بطری را بشکند یادداشت را خارج کند، اما این امکان وجود نداشت.

در این یادداشت از یابنده خواسته شده اطلاعات دقیق را در رابطه با محل یافتن بطری درج کند و بطری را به انجمن زیست شناسی دریایی در شهر "پلیموث" واقع در انگلیس بازگرداند. همچنین در یادداشت نوشته شده است به یابنده بطری یک شیلینگ پاداش داده می‌شود. کارمندان این انجمن دریایی اعلام کردند این بطری  یکی از 1020 بطری است که بین سال‌های 1904 تا 1906 به عنوان بخشی از یک آزمایش به دریا افتاد. هدف از این آزمایش سنجش قدرت جریان‌های اقیانوس است.
 
مدیر ارتباطات این انجمن گفت: باز کردن این یادداشت لحظه‌ای تکان دهنده بود. این بطری مربوط به زمانی است که آنها برای اختراع روشی برای بررسی جریا‌ن‌های اقیانوس تلاش می‌کردند. تعداد زیادی از بطری‌ها در تور ماهیگیران افتادند، برخی در ساحل به گِل نشستند و تعدادی هرگز پیدا نشدند؛ اما اکثر آنها در مدت نسبتا کوتاهی پیدا شدند. انجمن زیست شناسی دریایی در تلاش است تا یافتن این بطری پس از 99 سال را  در رکوردهای جهانی گینس ثبت کند. و در پایان همانطور که قول داده شده بود، یک شیلینگ برای "وینکلر" و همسرش به عنوان پاداش فرستاده شد.

قدیمی‌ترین پیغام جهان به ساحل آلمان رسید+تصویر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
نمی شد یه کم بیشتر بهشون پاداش بدهند .
آخرین اخبار