حمایت یک نماینده دموکرات یهودی از توافق هسته ای

رئیس جمهوری آمریکا به نمایندگان دمکرات در کنگره قول داده است در صورتی که ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای گام بردارد، به فشارهای اقتصادی علیه ایران ادامه دهد.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،نیویورک تایمز می‌گوید جرالد ندلر، نماینده یهودی مذهب نیویورک روز جمعه حمایت خود از توافق هسته ای با ایران را اعلام می‌کند. او نخستین دموکرات یهودی است که به حامیان توافق می پیوندد.
 
رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای خطاب به جرالد ندلر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت نیویورک که روز چهارشنبه نوشته شده، کوشیده با دادن اطمینان خاطر به دموکراتها حمایت آن عده از آنها را که هنوز در مورد توافق هسته ای با ایران نامصمم هستند جلب کند.
 
باراک اوباما در این نامه به آنها وعده حفظ فشار بر ایران را داده و افزوده است اگر ایران برای تولید سلاح اتمی شتاب کند همه گزینه‌ها برای بازداری تهران از جمله گزینه نظامی فراهم خواهد بود و تحریم‌های مربوط به حمایت تهران از تروریستم و بی‌ثبات سازی منطقه، تقویت خواهد شد.
 
آمریکایی ها همواره حمایت ایران از ملت های مظلوم منطقه از جمله فلسطین را حمایت از تروریسم و تلاش برای بی ثبات سازی منطقه می خوانند!
 
با آنکه اوباما در حال حاضردر جزیره مارتاز وینیارد ایالت ماساچوست به تعطیلات دو هفته‌ای رفته است ولی شخصا کمپین جلب حمایت از توافق هسته ای ایران را ادامه می‌دهد.
 

 
جرالد ندلر که نامه اوباما خطاب به او نوشته شده، نماینده حوزه یهودی نیویورک و از آن دست نمایندگانی است که درباره توافق هسته ای ایران هنوز مردد هستند. اوباما در نامه فوق از اسرائیل حمایت کرده و امنیت آن را مقدس خوانده است.
 
روز پنجشنبه تعداد سناتورهای دموکراتی که حمایت از توافق را اعلام کردند به ۲۶ نفر رسید. با این حال بر سر توافق میان دموکرات ها شکاف وجود دارد.
 
جمهوری‌خواهان هم سعی دارند از شکاف میان دموکرات‌ ها در این زمینه برای جلب حمایت آنها استفاده کنند.
 
تاکنون ۲۶ دموکرات در سنا و ۶۹ دموکرات در مجلس نمایندگان از توافق هسته ای حمایتشان را اعلام کردند. این در حالی است که گروه های لیبرال به طرفداری از توافق و گروه های طرفدار اسرائیل در مخالفت با آن دست به تبلیغات وسیع و پرهزینه می‌زنند.


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.