اولین اجلاس همسرایی برگزار می‌شود

اجلاس همسرایی زمانی در کشور ما شکل می‌گیرد که هیچ حرکت فرهنگی گسترده‌ای در جهان نداریم.

سید عباس مجابی دبیر اجلاس همسرایی در خصوص چگونگی شکل‌گیری و برگزاری اجلاس همسرایی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اولین اجلاس همسرایی با حضور کشوران تاجیکستان، افغانستان، انجمن یونسکو و حضور جمعی از شاعران صاحب سبک در 4 شهریور روز ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس که حاصل سه سال تلاش در راستای ابداع سبکی به عنوان همسرایی بوده با این روند شگل گرفته که شاعران در یک سبک و مفهوم خاص به آفرینش آثار ادبی مستقل و در عین حال پیوسته بپردازند.

دبیر اجلاس همسرایی اظهار داشت: هم اکنون در دنیا با یک چشم دیگر به شاعران نگاه می‌شود و هیچ حرکتی فرهنگی گسترده‌ای در جهان نداریم البته اجلاس همسرایی اولین حرکت جهانی شکل گرفته به حساب می‌آید و طلایه‌دار آن ایران است.

مجابی ادامه داد: هر چند که شاعران مشارکت کننده در اجلاس همسرایی شناخته شده نیست اما به طور حتم در حوزه شعر و شاعری حرفی برای گفتن دارند. به طور مثال ما شاعری را در میان داریم که به گمان همه پروین اعتصامی سال‌های آینده است.

وی تصریح کرد: از داوران اجلاس همسرایی می‌توان به محمد بیک‌زاده و بختیار بختیاری اشاره کرد. خاطرنشان می‌َشود که تا به امروز بیش از هزار بیت شعر سروده شده در قالب مثنوی و با وزن شاهنامه به دست ما رسیده و مهلت ارسال آثار نیز تا 30 مرداد ماه سال جاری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیروس بداغی
۱۳:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام بر شما

خدا قوت
آخرین اخبار