همدان؛

صادرات کنستانتره سنگ‌آهن به خارج از کشور

۵۵ هزار تن کنستانتره سنگ‌آهن به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جواناز همدان؛ مدیرکل گمرک استان همدان با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات پایدار برای استان همدان هستیم که تابع فصل و بارش نباشد، بیان کرد: برای نخستین بار کنستانتره سنگ‌آهن به میزان ۵۵ هزار تن از همدان به سایر کشورها صادر شده سبب ارزآوری برای استان همدان شده و می‏‌تواند صادرات پایداری باشد.

جمال خشوعی با بیان اینکه استاندار همدان بر رونق گمرک تاکید داشته و درخواست کرده تا در راستای رفع موانع صادرکنندگان اقدام کنیم، عنوان کرد: این امر نیازمند همراهی و هماهنگی دستگاه‌های دیگر در زمینه صادرات نیز هست.

وی با اشاره به اینکه راه‎اندازی سیستم جامع گمرکی از آبان ماه سال گذشته اقدامی در راستای رفع موانع صادرات بوده است، گفت: با سیستم جامع امور گمرکی اظهار کالا از راه دور انجام شده و حضور فیزیکی صادرکننده و واردکننده نیاز نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: براساس روال سابق صادرکننده برای صادرات باید حضور داشته و محموله خود را در گمرک اظهار می‏‌کرد که سبب طولانی شدن و معطلی تجار شده بود ولی راه‌اندازی سیستم جامع امور گمرکی این مشکلات را برطرف کرده است.

خشوعی با بیان اینکه سیستم جامع امور گمرکی برای تسهیل در امور ارباب رجوع و تجار ایجاد شده است، عنوان کرد: بیشترین اعتراض به طولانی بودن زمان ترخیص کالاست که پیگیر هستیم زمان ترخیص کالاهای وارداتی از دو ماه به ۶ ساعت در سال ۹۵ برسد.

انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.