ظریف:

فضای جدید توافق، فرصت‌های گسترده‌ای در سطح منطقه‌ فراهم ساخته است

فضای جدید توافق، فرصت‌های گسترده‌ای در سطح منطقه‌ برای هند در عرصه‌های مختلف فراهم ساخته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران جوان وزیر امور خارجه کشورمان و نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و کشتیرانی هند با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه بحث و تبادل نظر کردند.

ظریف با اشاره به ظرفیت‌های جدیدی که پس از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 به وجود آمده است، گفت: فضای جدید فرصت‌های گسترده‌ای در سطح منطقه‌ برای هند در عرصه‌های مختلف به ویژه مشارکت در پروژه ترانزیت و کریدور شمال و جنوب و اجرای پروژه ریلی - جاده‌ای، بندر چابهار و پروژه‌های نفت،‌ گاز و پتروشیمی را فراهم ساخته است.

وی افزود: رایزنی‌های مستمر و متوالی وزیر راه و مسکن ایران با همتای هندی‌اش جهت شناسایی پروژه‌ها بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما در اولین فرصت تمایل و اشتیاق فراوان دوستان هندی را در مشارکت و حضور در پروژه‌های مختلف از جمله ترابری و صنایع پایین دستی ایران به اطلاع وزرای جمهوری اسلامی ایران خواهیم رساند.

گادکاری نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات در دستور کار خود با همتای ایرانی‌اش اظهار کرد: به شرایط و فضای جدید که بر سر توافق هسته‌ای به دست آمده واقف هستیم و در حال آماده سازی مقدمات این امور هستیم. اطلاعات لازم را برای تحقق گزینه‌های مختلف با سازوکارهای حقوقی و قانونی در دست مطالعه و اجرا داریم.

وی افزود: آمادگی کامل داریم تا با وزیر راه و مسکن ایران در اولین فرصت ممکن دیدار کنیم و برای این امر اراده جدی داریم که پیشنهادات طرف ایرانی در حوزه‌های جاده‌ای - ریلی، بنادر و پتروشیمی را هر چه سریعتر دریافت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، هند ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار