حزب حاکم ترکيه و حزب اصلی مخالفان درصدد ائتلاف هستند

حزب حاکم ترکیه و حزب جمهوری‌خواه خلق از احتمال تشکیل یک دولت ائتلافی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب حاکم ترکیه و حزب جمهوری‌خواه خلق که مهم‌ترین حزب مخالفان این کشور است اعلام کردند احتمال دارد یک دولت ائتلافی تشکیل دهند. این دو حزب در عین حال اعلام کردند برای پایان‌دادن به بن‌بست سیاسی این کشور گفتگو ضروری است.

دو ماه پس از انتخابات ماه ژوئن که موجب شد ترکیه بدون دولت به سر ببرد، احمد داووداوغلو نخست‌وزیر این کشور که از حزب عدالت و توسعه است و کمال قلیچ‌داروغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق نخستین بار در آنکارا دیدار کردند. این دیدار چهار ساعت طول کشید.

"عمر قلیچ،" وزیر فرهنگ این کشور و "هالوق قاچ،" معاون وی که در این نشست حضور داشتند بعد از این دیدار گفتند برای دستیابی به توافق تلاش خواهند کرد. آنها افزودند دو طرف اواخر هفته جاری بار دیگر دیدار خواهند کرد تا برای تشکیل ائتلافی میان دو حزب تصمیم نهایی را بگیرند. معاون حزب مخالفان در گفتگو با خبرنگاران گفت با توجه به مصالح کشور ترکیه، درباره بسیاری از مسایل توافق حاصل شده است.

داووداوغلو تا 23 اوت مهلت دارد یک ائتلاف کاری تشکیل دهد و در آن صورت رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور خواهد توانست انتخابات جدید برگزار کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار