کابوسی به نام ایران!

عربستان به عنوان بزرگترین مخالف منطقه‎ای جبهه مقاومت همپا با صهیونیست به مخالفت با ایران می‌پردازد این عمل نشان می‎دهد عربستان ایران را به عنوان قدرت اصلی منطقه قبول کرده لذا با این امر مقابله می‎کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "عربستانی‌ها تلاش کردند تا با تحریک صدام به جنگ با ایران، جمهوری اسلامی را نابود کنند، اما شکست سختی خوردند. این را راسم النفیس متفکر بزرگ مصری گفته است . وی معتقد است که آنها تلاش کردند با تغذیه کردن شورشی‌های سوریه این کشور را بعنوان یکی از اصلی‌ترین یاران ایران در جبهه مقاومت از هم بپاشند، اما بعد از گذشت 5 سال هیچ نتیجه‌ای نگرفتند. 
 این متفکر مصری معتقد است که آل سعود تمام طرح‌های تخریبی خود در خاورمیانه را باخته است، دارایی‌های خود را خرج گروه‌های تروریستی- تفکیری کرده است و اغلب سرمایه‌های خود را از دست داده و این در حالی است که به هدف کلی خود که زمین زدن ایران است نرسیده است. 

**تنفری که به عشق تبدیل شد

همانطور که می‌دانید کش مکش‌های قومی در جهان اسلام به بالاترین حد خود رسیده است و در این میان عربستان سعودی به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی ایران است. سعودی‌ها خواهان پایان دادن به رابطه ایران با کشورهای جهان هستند، همگان می‌دانند که سعودی‌ها مشکلات زیادی با اخوان‌المسلمین مصر دارند و حتی در برهه‌ای از زمان بعنوان دشمن شماره یک یکدیگر بشمار می‌رفتند اما سعودی‌ها بدلیل دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی ایران متمایل به سمت دشمن سابق خود شدند.

شمشیری که از رو بسته شد

شواهد نشان می‌دهد دستگاه‌های عظیم در درون رژیم آل سعود از وزارتخارجه و وزارت کشور گرفته تا وزارت امور اسلامی، سرویس اطلاعات و دفتر پادشاهی عربستان خود را وقف فعالیت‌های تبلیغی ضد ایرانی کرده‌ است در مواردی پادشاه مستقیما دستور قطع پخش شبکه‌های ایرانی ازروی ماهواره را داده است.

شمشیری که از رو بسته شد
ترس آل سعود از نفوذ و گسترش ایران و تشیع در اسناد موجود آشکار است سفارت عربستان وظیفه دارد روزانه اخبار مربوط را به عربستان ارسال کند اسناد دیگر نشان دهنده آل سعود از تبدیل شدن تاجیکستان به مرکز صدور انقلاب اسلامی است همچنین اسنادی مبنی بر محدود کردن حضور ایران و تفکر ایرانی در فیلیپین وجود دارد.

**آمریکا و عربستان یک روح در دو بدن 

آمریکا و عربستان در قبال ایران اهداف مشترکی دارند. این دو هم‌پیمان به گفته خود در خلیج فارس برای مقابله با اقدامات ایران در جهت بی‌ثباتی منطقه تدابیر امنیتی جدیدی خواهند اندیشید. عربستان و آمریکا و دیگر هم‌پیمانان کوچک آنها مثل قطر، اردن و امارات در فکر ایجاد سیستم دفاعی منطقه‌ای تازه دربرابر خطر ایران هستند. 

شمشیری که از رو بسته شد
راههای رسیدن به هدف آمریکا و عربستان کاملا مشابه است. عربستانی‌ها در دوران اخیر به رویکردهای نظامی روی آورده‌اند. این کشور به راحتی به کشورهای مدنظر خود نیروی نظامی و تسلیحات ارسال می‌کند ،به راحتی کشورهای دیگر اعلام جنگ کرده و حتی آن را عملی می کند.


**گزینه های روی میز عربستان و آمریکا یکی است

عربستانی‌ها نیز به مانند آمریکا گزینه نظامی خود را روی میز گذاشته‌اند و به راحتی از آن استفاده می‌کنند. جنگ یمن و جنایات بی‌سابقه آن می‌تواند مصداق این سخن باشد. شاید تفاوت عربستان و اربابش در این باشد که عربستان بسیار بی‌مهاباتر از ارباب باتجربه خود عمل می‌کند و این موضوع قطعا به ضرر آل سعود خواهد بود. عربستان رو در روی جبهه مقاومتی ایستاده است که سالهاست مقاومت کرده و هر لحظه قدرتمندتر می‌شود. 

شمشیری که از رو بسته شد

شمشیری که از رو بسته شد
عربستان و هم‌پیمانانش در قبال ایران موضع سختی در پیش گرفته‌اند که قطعا منجر به هلاکت خودشان می‌شود. عربستانی‌ها چند وقتی است که شمشیر را از رو بسته‌اند طی چند سال اخیر عربستانی‌ها بارها ایران را تهدید نظامی کرده‌اند اما خود نیز می‌دانند که به محض حمله نظامی به ایران شناسنامه زندگی خود را باطل کرده‌اند. عربستانی‌ها نشان دادند که برای رسیدن به اهداف خود دست به هر کاری می‌زنند. اصولا خط مشیء وهابیت، قتل و ظلم و ستم است. کشوری که مذهب اصلی آن مذهبی وحشی‌تر از قانون جنگل است باید هم این گونه رفتار کند.

شمشیری که از رو بسته شد


شمشیری که از رو بسته شد

عربستان خط مشیء جدیدی برای خود و هم‌پیمانانش تعریف کرده است ،این خط مشیء "ایران هراسی و شیعه هراسی" نام دارد. بزرگترین مخالف منطقه‌ای جبهه مقاومت همپای با صهیونیست به مخالفت شدید با این جبهه و رأس آن جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد و از این هدف شوم خود کوتاه نمی‌آید. این اقدامات عربستان نشان می‌دهد که این کشور ایران را بعنوان قدرت اصلی منطقه قبول کرده است و سعی در کودتا برضد ایران در این منطقه دارد. 

شمشیری که از رو بسته شد

بسیاری از کارشناسان جنگ عراق و داعش را جنگ ایدئولوژی ایران و عربستان می‌دانند، عربستان جنگ‌های بسیاری را در منطقه به منظور توسعه نیافتن تفکر انقلابی ایرانی به راه انداخته است و هرگاه احساس کند که تفکر ایرانی شیعی در کشوری در حال رشد است به نام دموکراسی به آن کشور دست اندازی می‌کند. مشکل اصلی امروز سعودی‌ها، ایران مقتدر است، ایرانی که دیگر همانند ایران قبل از انقلاب نیست. ایران امروز ایرانی است که رشد یافته و در همه سطوح به کمال رسیده است. دلیل اصلی جنگ‌های نیابتی در عراق، سوریه و یمن مخالفت با علیه تفکر ایران است. عربستان به شدت از شیوع تفکر ایرانی در منطقه می‌هراسد. عربستانی‌ها ناراضی‌ترین کشور جهان از توافقات هسته‌ای میان ایران و 1+5 هستند.


گزارش از حمیدرضا قربانی


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار