یزد؛

ارسال 535 مقاله به دبیرخانه همایش ملی نکوداشت اخوان‌ثالث در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان‌ثالث گفت: تاکنون 535 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی غیاثی‌ندوشن، از برگزاری همایش ملی نکوداشت مهدی اخوان‌ثالث با بیان اینکه اخوان‌ثالث از شعرای معاصری است که شعر او سبب تثبیت شعر نیمایی و تاثیرگذاری بر شاعران معاصر شد، اظهار داشت: از آنجا که اخوان‌ثالث، یزدی‌تبار است و خانه پدری وی نیز هم‌اکنون در روستای فهرج یزد واقع شده، برگزاری این همایش را در دستور کار ارشاد استان یزد قرار دادیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که از ابتدا برای برگزاری این همایش انجام شده است، بیان کرد: قرار بود این همایش در شهریورماه برگزار شود اما زمان این همایش به دلیل استقبال بی‌نظیر اساتید، پژوهشگران و علاقمندان به این شاعر نامی تغییر کرد.

دبیر برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: حجم‌ مقالات رسیده به دبیرخانه این جشنواره نیز چشمگیر است به همین دلیل به زمان بیشتری برای آماده‌سازی آثار قابل ارائه در همایش نیاز است از این رو زمان برگزاری آن از شهریورماه به 15 و 16 مهرماه سال جاری انتقال یافت.

وی ادامه داد: این همایش با حضور برخی از مهمانان سرشناس حوزه ادبیات کشور در یزد با برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود و برخی آثار و کتاب‌های مرتبط با این شاعر نامی نیز منتشر خواهد شد.

غیاثی‌ندوشن عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، همایش شعر اخوان نیز به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دیگر همایش ملی نکوداشت اخوان ثالث برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش، چکیده مقالات، مجموعه مقالات برگزیده، کتاب‌شناسی آثار مهدی اخوان‌ثالث و تقریرات اخوان‌ثالث در درس ادبیات معاصر ایران در دانشگاه تهران، کتاب شعر و ... رونمایی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین یادآور شد: از زمان اعلام فراخوان مقالات تا پایان مهلت تعیین شده، 535 چکیده و مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.