اعتصاب غذای دستکم 120 اسیر فلسطینی

دست‌کم 120 زندانی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در اعتراض به انتقال اجباری از یک بند به بند دیگر، اعتصاب غذا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دست‌کم 120 زندانی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در اعتراض به انتقال اجباری از یک بند به بند دیگر، دریک زندان اسرائیلی، اعتصاب غذا کرده‌اند.

این زندانیان روز چهارشنبه پس از آنکه رژیم صهیونیستی آنان را در زندان نفحه در صحرای نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی جابجا کرد، اعتصاب غذا کردند.

بیشتر این افراد از زندانیان سیاسی هستند که با حزب سیاسی فتح، حزب حاکم در کرانه باختری، مرتبط هستند.

یک گروه حامی حقوق بشر موسوم به مرکز مطالعات زندانیان فلسطینی روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این زندانیان هفته گذشته بدون آنکه مجاز به همراه داشتن وسایل خود باشند، از بند 10 زندان به بند 41 منتقل شدند.

مرکز مطالعات زندانیان فلسطینی اعلام کرد پس از آنکه سرویس زندان رژیم اسرائیل از برنامه‌ای برای تفکیک زندانیان حماس از زندانیان فتح خبر داد، فلسطینیان در چند زندان رژیم صهیونیستی تهدید به اعتصاب غذا کردند. 

هفته گذشته فلسطینیان در زندان‌های نفحه، رامون، اِشِل و آفر یک کمپین اعتراضی علیه موجی از حملات نیروهای اسرائیلی به زندانیان و ضرب و جرح فیزیکی به راه انداختند.


گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که بیش از 7 هزار فلسطینی در 17 بازداشتگاه رژیم صهیونیستی زندانی هستند که 540 نفر از آنان در بازداشت اداری به سر می‌برند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار