ژیلا صادقی: رسانه آداب دارد

ژیلا صادقی مجری باسابقه تلویزیون از ویژگی‌های یک مجری خوب و الگوهایش در اجرا گفت.

ژیلا صادقی مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی‌های یک مجری خوب گفت: مجری خوب باید در وهله اول صدا و چهره مناسب و فن بیان کافی داشته باشد و با داشتن شاخصه‌های رفتاری غیرمعمول با دیگر افراد جامعه متفاوت باشد.

وی ضمن اشاره به این که رفتار و نوع کلام مجریان در مقابل دوربین نشان دهنده رفتار و گفتار و تربیت‌شان در خانواده است، افزود: این موضوع آن قدر حائز اهمیت است که من در مقاله‌ام تحت عنوان «رسانه آداب دارد» به آن اشاره کرده‌ام، یک مجری در ادبیات گفتاری باید از واژه‌هایی استفاده کند که در وجودش نهادنیه شده است، نه این که از آن‌ها وام بگیرد. نوع کلام، رفتار و حتی نشستن یک مجری در مقابل دوربین نشان دهنده رفتار او در خانواده و زندگی اجتماعی‌اش است.

مجری «خانه فیروزه‌ای» در خصوص تفاوت میان اجرای خانم‌ها و آقایان گفت: اگر مجری بتواند کارش را خوب انجام دهد موفق است و این که مرد باشد یا زن فرقی ندارد. البته در اجرای خانم‌ها حجب و حیا کلامی نسبت به آقایان مشهودتر است.

ژیلا صادقی در مورد این که شروع کار یک مجری در برنامه زنده یا تولیدی چقدر می‌تواند در موفقیت او تأثیر داشته باشد، گفت: اگر مجری انتظار داشته باشد در آغاز کار به او آنتن زنده بدهند، به منزله مرگ اوست و مثل این است که یک شبه به او بگویند بیا رئیس جمهور شو، در حالی که برنامه‌های تولیدی می‌تواند مسیر را برای یک مجری هموار کند.

وی با اشاره به این که هجده سال است که در تلویزیون فعالیت می‌کند، گفت: من خودم از برنامه‌های تولیدی کارم را شروع کردم و پله پله مسیر را طی کرده‌ام و برنامه‌های تولیدی برایم مثل یک درس چند واحد و خیلی مؤثر است.

وی در خصوص برنامه‌هایی که در این سال‌ها اجرا کرده است، گفت: من هیچ کاری را بدون فکر انجام نمی‌دهم من حتی برای این که عصرانه چه بخورم فکر می‌کنم چه برسد به معقوله اجرا که خیلی مهم است و در این سال‌ها هیچ گاه خودم را برای اجرای برنامه‌ای سرزنش نکرد‌ه‌ام.

ژیلا صادقی در مورد الگوبرداری در اجرا گفت: متأسفانه برخی از مجریان با الگوبرداری نادرست به کار اجرا صدمه وارد می‌کنند. من در فن بیان و ساختن صدا ساعت‌ها به صدای «ژیلا صادقیان» گوش داده‌ام و در زمینه اجراهای تلویزیونی برنامه‌های «اسماعیل میرفخرایی» را تماشا می‌کردم که خیلی موثر بوده‌اند.

ژیلا صادقی با اشاره به این که از مجریان نسل دوم است، گفت: من، فرزاد حسنی و احسان علیخانی از مجریان نسل دوم محسوب می‌شویم که با الگوبرداری صحیح از نسل اولی‌ها با کوله‌باری از تجربه سعی کرده‌ایم در اجرا موفق باشیم.

وی در خصوص مجریان نسل جدید گفت: متأسفانه برخی از مجریان نسل سوم به دلیل نداشتن اطلاع کافی و الگوبرداری نامناسب در کارشان موفق نیستند و گاه در بیان دلیل عدم موفقیت خود به خط قرمزهای سازمان اشاره می‌کنند در حالی که سازمان هیچ گونه خط قرمزی ندارد و آنچه که هست استانداردهای سازمان است.

وی با تأکید بر این که به غیر از وب سایت شخصی هیچ گونه صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد، گفت: متأسفانه خیلی از مجریان برای داشتن شهرت بیشتر تصاویری از خصوصی‌ترین لحظات زندگی‌شان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند که درست نیست. شاید از این راه شهرت کسب کنند اما هرگز نمی‌توانند محبوبیت داشته باشند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۶:۰۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
خانم ژیلا صادقی واقعا استاده اجراست
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
مفیدبود
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۴۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
مطلب خوبی بود
آخرین اخبار