تاکید وزیر خارجه انگلیس بر نقش مهم ایران در حل بحران سوریه

وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: ایران نقش مهمی در حل و فصل بحران سوریه ایفا می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ی الجزیره، فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه تلویزیونی ی الجزیره عربی گفت: ایران نقش موثری در سوریه ایفا می کند و اگر ما بخواهیم به یک انتقال سیاسی در سوریه دست پیدا کنیم نیازمند ایران و روسیه خواهیم بود.
وی افزود برای انتقال سیاسی در سوریه، نیاز است که این دو کشور نقشی سازنده برای تشویق راه حل انتقالی ایفا کنند. با این حال می بایست رئیس جمهور سوریه تغییر کند. ما نمی توانیم اجازه دهیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پس از انجام آن همه اعمال ناشایست طی سال های گذشته بر سر کار باقی بماند.
وزیر خارجه انگلیس گفت: هدف از توافق هسته ای با ایران پایان دادن به پرونده هسته ای این کشور بود پرونده ای که روابط میان ایران و جامعه بین الملل را به هم ریخته بود.
وزیر خارجه انگلیس در پایان بیان داشت: ما نگرانی هایی که در برخی از مناطق خلیج فارس از آن سخن گفته شده است را به خوبی درک می کنیم و به حفظ امنیت و ثبات کشورهای منطقه پایبند هستیم. ما با شرکا و همپیمانان مان همکاری می کنیم. پس از پایان دادن به مساله هسته ای ایران، می خواهیم روابط مان با شرکای مان در شورای همکاری خلیج فارس از تداوم بیشتری برخوردار باشد و بر اساس امور راهبردی، از جمله تضمین موضع نظامی دائمی برای نیروهای انگلیسی در خلیج فارس، باشد. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۲:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
کلید حل مشکلات سوریه دست ایران است.
آخرین اخبار