بندرعباس؛

افزایش ۲۰ درصدی ثبت نام دربانک خون بندناف هرمزگان

مسئول بانک خون بند ناف رویان هرمزگان گفت : از ابتدای سال تا کنون ۷۵ بانوی باردار برای خونگیری و ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد در این مرکز ثبت نام کرده اند که ۲۰ درصد بیشتر ازمدت مشابه پارسال است .

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ کوهکن  گفت : ۴۹ مورد از موارد خونگیری همراه با نقشه ژنتیکی نوزاد (HLA) ذخیره شده است.

وی افزود:  ذخیره خون بند ناف با نقشه ژنتیکی نوزاد (HLA) برای سلول  درمانی  بیماری های صعب العلاج و تطابق بافتی ژنتیکی برای پیوند اعضا  استفاده می شود .

مسئول بانک خون بند ناف رویان هرمزگان گفت : هزینه خونگیری و ذخیره سازی  همراه با HLA  دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بدون HLA  یک میلیون ۸۱۵ هزار تومان است .

کوهکن افزود : با راه اندازی مراکز بانک خون بند ناف در شهرستان های حاجی آباد ،بندر خمیر ،بندر لنگه ،جزیره قشم و کیش تا پایان سال تعداد پذیرش ها در هرمزگان ۵۰ درصد افزایش می یابد.

وی گفت: مادران باردار می توانند از ابتدای ماه نهم بارداری برای ثبت نام  اقدام کنند .

مسئول بانک خون بند ناف رویان هرمزگان افزود : نمونه ها برای ذخیره و نگهداری به مدت حداکثر ۲۰ سال در کمتر از ۲۴ ساعت به مرکز خون بند ناف در تهران ارسال می شود .

کوهکن گفت:از ابتدای راه اندازی مرکز بانک خون بند ناف هرمزگان در سال ۸۹  از هزار و ۳۰۰ مراجعه کننده خون گیری و ذخیره سازی شده است.

 خون باقیمانده در  بند ناف و جفت غنی از سلولهای بنیادی است و این سلولها  بسیار پر توان و نامیرا هستند و در اثر تکثیرهای پی در پی دچار پیری نمی شوند .

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به  بانک خون بند ناف رویان هرمزگان واقع درواحدهای فناور جهاد دانشگاهی هرمزگان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.