رییس سازمان انتقال خون:

پذیره‌نویسی اهداكنندگان سلولهای بنیادی خونساز در 8 قطب کشور گسترش می‌یابد

رییس سازمان انتقال خون گفت:پذیره نویسی اهدا کنندگان سلولهای بنیادی خونساز طی برنامه‌ای هماهنگ با تجهیز و آماده سازی هشت قطب کشور به زودی آغاز می شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ دکتر پور فتح اله در جلسه ای که با حضور مدیران عامل انتقال خون 8 استان کشور تشکیل  شده بود ،خواستار تسریع در روند اجرایی شدن طرح گسترش مراکز پذیره نویسی سلولهای بنیادی خونساز شد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: با گسترش این مراکز ضمن افزایش شانس پیدا کردن اهدا کنندگان غیر خویشاوند سلول بنیادی در کشور، جان بسیاری از بیماران نجات پیدا می کند و این روند سبب صرفه جویی ارزی نیز خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از نیازمندان به سلولهای بنیادی خونساز داوطلبان سازگار خود را پیدا نمی کنند و یافتن اهدا کننده مناسب وظیفه خطیری است که برعهده نظام سلامت قرار دارد.

بر اساس این گزارش ،در این جلسه برنامه کلی روند توسعه مرکز سپاس در استانهای یاد شده ارائه شد و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان مسوولیت پشتیبانی مالی و تامین تجهیزات و ملزومات مراکز استانی را عهده دار شد.

همچنین مقرر شد، پزشکان استانهای یاد شده برای آموزش به مرکز نو آوری سازمان انتقال خون مراجعه خواهند کرد.

گفتنی است، این جلسه با حضور مدیر عامل و مدیران کل انتقال خون استانهای تهران، البرز،فارس، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان ، کرمانشاه و مازندران تشکیل شد تا راهکارهای اجرایی طرح پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز بررسی و جمع بندی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار