ترس آمریکا از پهبادهای چین و روسیه

به عقیده نظامیان آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین روسی و چینی در حال حاضر یکی از تهدیدات جدی برای نیروهای مسلح آمریکا هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به عقیده نظامیان آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین روسی و چینی در حال حاضر یکی از تهدیدات جدی برای نیروهای مسلح آمریکا هستند.

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، جوزف تریویتک کارشناس مسائل نظامی می گوید چند سالی است که عملا آمریکا تنها کشوری است که از هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کند. امروزه روسیه، چین و دیگر کشورها نیز از این هواپیمای بدون خلبان تولید می کنند که این یک تهدید بالقوه برای آمریکایی هاست.

این تحلیلگر به نقل از مانفرد لوسیانو مدیر برنامه حفاظت سرزمینی امریکا،‌ گفت وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، امکان توسعه سامانه های خنثی کننده هواپیماهای بدون سرنشین دشمنان بالقوه را بررسی می‌کند. نظامیان آمریکایی معتقدند در حال حاضر این هدف بسیار مهمتر از ایجاد سامانه های رهگیری موشک‌، راکت و خمپاره‌های آتشبار است.

راهبرد نظامی آمریکا در سال 2015 اذعان کرد مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین کشورهای رقیب وظیفه بسیار مشکلی است.

این منبع افزود آمریکایی ها برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین قصد دارند از توپ های اتوماتیک برد کوتاه استفاده کنند. قطعا این سلاح برای رسیدن به اهداف زمان کمتری نسبت به موشک نیاز دارند و می‌توانند هواپیماهای بدون سرنشین را که در ارتفاع کم پرواز می کنند، سرنگون کنند. شاخص‌ترین آنها نیز توپ اتوماتیک 50 میلی متری بوشمستر دو است.

این توپ که با موتور الکتریکی کار می کند ،‌می تواند 200 گلوله در دقیقه شلیک کند. چند ماه پیش نظامیان آمریکایی اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین را با این سلاح سرنگون کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار