سنندج؛

254 هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری‌ شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: از ابتدای برداشت تاکنون 254 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ جمال صالحی گفت: میزان گندم مازاد بر نیاز خریداری‌شده از کشاورزان از ابتدای برداشت تاکنون 254 هزار تن بوده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 310 هزار تن بوده است.

وی افزود: این میزان گندم، توسط مراکز خرید تضمینی دولت خریداری شده است که بیشترین میزان آن مربوط به شهرستان بیجار با 71 هزار تن و کمترین میزان خرید مربوط به شهرستان بانه با یک هزار و 300 تن بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان بیان کرد: در همین مدت، 61 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان سقز، 36 هزار تن از شهرستان قروه، 30 هزار تن از شهرستان کامیاران، 27 هزار تن از شهرستان دهگلان، 17 هزار تن از شهرستان دیواندره، 5 هزار تن از شهرستان سنندج، 2 هزار و 100 تن از شهرستان سروآباد و یک‌هزار و 500 تن از شهرستان مریوان توسط مراکز تعیین‌شده خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ارزش میزان گندم مازاد بر نیاز خریداری‌شده از کشاورزان را 295 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون 70 میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان کردستانی واریز شده است.

صالحی با اشاره به کاهش 18 درصدی خرید گندم از کشاورزان کردستانی از ابتدای آغاز خرید گندم تا کنون، بیان کرد: سرمازدگی، عدم بارش‌های مناسب و خشکسالی از دلایل کاهش میزان خرید گندم از کشاورزان در کردستان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به فعالیت 86 مرکز خرید گندم در کردستان گفت: از این تعداد 70 مرکز خرید گندم مربوط به سازمان تعاون روستایی است و مابقی سیلوهای بخش دولتی و خصوصی و کارخانجات آردسازی است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.