گزارش الحیات در واکنش به توافق هسته‌ای ایران؛

عربستان با طرح‌های ایران در منظقه مقابله خواهد کرد

روزنامه الحیات در گزارشی ضمن اشاره به کوتاهی گروه پنج بعلاوه یک در مذاکرات هسته‌ای وین، از مقابله عربستان سعودی با طرح‌های ایران در منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه الحیات در گزارشی نوشت عربستان مقابل اجرای طرحهای ایران در منطقه خواهد ایستاد. 

"جمال خاشقجی،" در گزارش خود مدعی شد: «بمب هسته ای فرضی ایران می تواند طبق توافق هسته ای ،‌ بعد از ده سال وجود داشته باشد یا نداشته باشد ولی کمک ایران به نظام های عراق و سوریه ارسال می شود و علیه غیر نظامیان استفاده می شود.  در توافق وین اصلا اشاره ای به این کمک‌های تسلیحاتی نشده است؛ درحالیکه اگر آمریکا می خواست این کمک‌های تسلیحاتی را جزء سلاح های ممنوعه قرار دهد به آسانی می توانست این کار را بکند.»

وی در ادامه ادعای خود نوشت: «گروه پنج به علاوه یک به این خاطر در خصوص این کمک های تسلیحاتی با ایران مذاکره نکردند که آنها همچنان بر « خطر احتمالی » علیه اسرائیل ( بمب هسته ای ایران ) تمرکز دارند و خطر واقعی  را نادیده گرفته اند. به همین خاطر عربستان و اکثر کشورهای عربی خلیج فارس از توافقنامه وین عصبانی هستند.»

به ادعای نویسنده اکنون ، سیاست های خصمانه ایران خطرناک است نه بمب هسته ای این کشور و این سیاست ها باید متوقف شود. نویسنده در خاتمه با بیان اینکه طرح های ایران در منطقه با طرح های عربستان مغایرت دارد مدعی شد: «عربستان با تمام قدرت با اجرای این طرح ها مقابله خواهد کرد.» 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۲:۱۳ ۲۸ تير ۱۳۹۴
عربستان وحامیان انها دربرابر ایران پسیژی حساب نمیشوند
Seychelles
علی
۱۶:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۴
عربستان چه سگی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۶:۰۹ ۲۷ تير ۱۳۹۴
غلط کرده. عددی نیست که بخواهد اینگونه تهدید کنه.
آخرین اخبار