رسانه‌های صهيونيستی، عزادار توافق هسته‌ای ایران

العالم اعلام کرد: وبگاه صهیونیستی المرصد نوشت هر کس عناوین روزنامه‌های اصلی اسرائیل را بعد از توافق ایران و 1+5 ببینید، گمان می‌کند که در اسرائیل عزای عمومی اعلام شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه العالم نوشت: در مقاله وبگاه صهیونیستی المرصد آمده است پس از امضای توافقنامه تاریخی هسته‌ای میان ایران و قدرت های بزرگ، هر کس به مطبوعات اسرائیلی بنگرد، گمان خواهد کرد که در اسرائیل روز عزای عمومی؛ یا دست کم روز بروز فاجعه ای تروریستی است که به کشته شدن شمار زیادی اسرائیلی منجر شده است.

تیترهای درشتِ سیاه، روی رنگ های هشدار دهنده ای نظیر سفید و سیاه، در کنار عکس هایی از ایرانی ها در حال شادی کردن، روزنامه ها را پر کرده است.

به نظر می رسد که رویکرد نتانیاهو که ایجاد ترس و وحشت از برنامه هسته ای ایران است، در داخل اسرائیل تاثیرگذار بوده، او که بارها برای قانع کردن دیگر کشورها، از تعبیر توافقنامه بد و خطرناک استفاده کرده بود، به جای این که خارجی ها این مساله را باور کنند، اسرائیلی ها آن را باور کردند.

نتانیاهو در صفحه های روزنامه خودش، اسرائیل الیوم که با حمایت مالی شلدون ادلسون میلیاردر جمهوری خواه آمریکایی منتشر می شود؛ توافقنامه امضا شده را از همه زوایای ممکن مورد حمله قرار داد. این روزنامه از انتقادات مختلف از اوباما، کری و همتایانشان آکنده شده و اظهاراتی فاجعه بار در جای جای روزنامه درج شده است، به حدی که گویی توافقنامه ای که در وین امضا شد، به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد.

اما اگر نگاهی عمیق تر به تحلیل ها بیندازیم، متوجه واقعیت های پیچیده تری می شویم. روزنامه یدیعوت احارانوت که پرتیراژترین روزنامه در اسرائیل است و به اتخاذ مواضع ضد نتانیاهو معروف است؛ در تیتر اصلی خود نوشت: جهان، تسلیم ایران شد. این روزنامه به انتقادات گسترده از آمریکایی ها پرداخت که در توافقنامه، هیچ اشاره ای به اسرائیل نکردند و این در حالی است که (به باور این روزنامه) این توافقنامه، تاثیری سرنوشت ساز بر اسرائیل می گذارد و در این میان، به صورت ضمنی، نتانیاهو در این مجال، مقصر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار