اختلاف نظر یونانی ها در خصوص اقدامات جدید ریاضتی

نخست وزیر یونان با چالش در حزب چپ گرای خود مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مخالفت اعضای حزب "سیریزا" با اقدامات جدید ریاضتی، الکسیس سیپراس – نخست وزیر یونان – را با چالش مواجه کرده است. به طوری که در آستانه رای گیری پارلمان یونان در خصوص اقدامات جدید ریاضتی، کارگران خواستار اعتصاب هستند.

یونان در نشست سران حوزه یورو پذیرفت در ازای اجرای اقدامات ریاضتی، 94 میلیارد دلار کمک مالی دریافت کند. 

الکسیس سیپراس برای اجرایی کردن این اقدامات، ابتدا باید رای موافق نمایندگان پارلمان را به دست آورد. این درحالیست که برخی از نمایندگان پارلمان یونان که از هم حزبی های سیپراس هستند، به شدت با اجرای اقدامات جدید ریاضتی مخالفند.

نخست وزیر یونان متعهد شده است در ازای پذیرش کمک مالی، مالیات ها را افزایش داده و حقوق بازنشستگی را کاهش دهد. 

چندی پیش یونانی ها با شرکت در یک همه پرسی، به پیشنهادات طلبکاران اروپایی رای منفی دادند. 61 درصد از یونانی ها مخالف این پیشنهادات بودند. جالب اینجاست که نخست وزیر یونان خود از رای دهندگان خواسته بود به پیشنهادات طلبکاران اروپایی رای منفی دهند. اما اکنون وی به پذیرش اقدامات ریاضتی تن داده است که مشابهه پیشنهادات طلبکاران اروپایی است.

احتمال می رود نمایندگان احزاب مخالف به اقدامات جدید ریاضتی رای موافق دهند. این درحالیست که نمایندگان حزب سیریزا در مجلس اعلام کرده اند به این اقدامات رای منفی خواهند داد.

حتی اگر پارلمان به اقدامات جدید ریاضتی رای موافق دهد، باز هم بقای سیاسی دولت سیپراس به خطر خواهد افتاد. چرا که ممکن است بسیاری از نمایندگان حزب سیریزا که از هم حزبی های نخست وزیر یونان هستند، از سمت خود استعفا داده و کرسی های خود را در پارلمان ترک کنند.

الکسیس سیپراس در یک مصاحبه تلویزیونی گفت حتی با وجود مخالفت هم حزبی هایش، عقب نشینی نخواهد کرد. نخست وزیر یونان از اقدامات جدید ریاضتی رضایت چندانی ندارد؛ اما توافق حاصله را بهترین گزینه برای یونان می داند. اگر توافقی میان یونان و حوزه یورو حاصل نمی شد، این کشور می بایست از این حوزه خارج می شد و در نهایت به ورشکستگی تن می داد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار