مایکل اورن مدعی شد:

توافق در حال شکل گیری با ایران یک توافق بد است

سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا مدعی شد مذاکره‌کنندگان غربی در حال رسیدن به یک توافق بد با ایران هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ "مایکل اورن،"سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در آمریکا، مدعی شد توافق در حال شکل گیری با ایران یک توافق بد است.

اورن در ادامه ادعایش افزود: اسرائیل تنها کشور دارای دموکراسی در خاورمیانه(غرب آسیا) است. این دموکراسی یک دموکراسی پویا است. درباره توافق هسته‌ای ایران که بر روی میز وجود دارد هر اسرائیلی می‌داند که این توافق یک توافق بد است. زیرا ایران را با تاسیسات و قابلیت‌های لازم برای تولید تسلیحات هسته‌ای بیشمار به حال خود رها می‌کند. این توافق هیچ ربطی به رفتار ایران ندارد. این کشور بزرگترین کشور حامی تروریسم دولتی است. آنها پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش می‌کشند. اسرائیل در هر توافق هسته‌ای نه تنها خواهان پایان سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا است؛ بلکه خواهان پایان طرح ریزی برای کشتن آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

"اورن" در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می‌کند که طرف‌های مذاکره کننده با ایران از مذاکرات کنار بکشند، گفت: این مذاکرات با هدایت آمریکا برگزار می‌شود. با توجه به تجربه سالهای گذشته، کاخ سفید بارها اعلام کرده است پنجره دیپلماسی برای همیشه باز نخواهد ماند؛ اما به نظر می‌رسد که پنجره همچنان باز مانده و حقیقتا پنجره‌ای وجود ندارد و یک سوراخ دائمی در دیوار ایجاد شده است. ایرانی‌ها از این موضوع به خوبی آگاهی دارند. دیگر آنها دلیلی برای عقب نشینی نمی‌بینند.آنها به خوبی می‌دانند هر چه بیشتر در کنار میز مذاکرات حاضر باشند شاهد عقب نشینی بیشتری از طرف مقابل خواهند بود.

وی همچنین مدعی شد: اگر به خاطر بیاورید کاخ سفید چند سال پیش اعلام کرد ایرانی‌ها نمی‌توانند اورانیوم را غنی سازی کنند؛ اما حالا آنها می‌توانند اورانیوم را غنی سازی کنند. کاخ سفید اعلام کرده بود ایرانی ها نمی توانند از تاسیسات خود برای تولید انرژی اتمی نگهداری کنند؛ اما حالا ایران توانایی نگهداری از این تاسیسات را دارد و هیچکس موضوع اتمی ایران را با این حقیقت که این کشور بزرگترین حامی تروریسم دولتی است، ربط نمی‌دهد. آنها حملات تروریستی را در پنج قاره جهان و در 30 کشور از جمله واشینگتن برنامه ریزی کرده اند. آنها برنامه ریزی برای بمب گذاری در یک رستوران در واشینگتن به منظور آسیب زدن به سفارت اسرائیل را داشته اند. چرا هیچ ارتباطی میان توافق اتمی و تغییر رفتار ایران ایجاد نشده است تا سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل متوقف شود. آنها نه تنها این موضوع را متوقف نکرده اند؛ بلکه ایران و گروههای تروریستی که از آنها حمایت می‌کنند شمار زیادی از آمریکایی را کشته‌اند. ما در اینجا شاهد یک بحث دانشگاهی نیستیم بلکه موضوع مرگ و زندگی در میان است .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار