قانونی شدن بی بند و باری در غرب، آغاز تهاجم به شرق

اضمحلال اخلاقی در غرب در پی قانونی کردن همجنسگرایی چه تهدیداتی را برای جوامع شرقی در پی خواهد داشت؟ دادگاه عالی ایالات متحده در اقدامی بحث‌انگیز ازدواج همجنسگرایان را در سرتاسر ایالات متحده قانونی اعلام کرد و به بیش از یک دهه کشمکش اجتماعی خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده تصویب این قانون را پیروزی بزرگ برای آمریکا دانست. کیلی فیدورک یک وکیل ضد ازدواج همجنسگرایان با انتقاد از تصویب چنین قانونی آن را نادیده انگاشتن صدای هزاران آمریکایی دانست. پیش از این قانون ازدواج همجنسگرایان در هر ایالت به صورت مجزا به تصویب می‌رسید. در 14 ایالت آمریکا ازدواج همجنسگرایان غیرقانونی است اما با تصویب این قانون در دادگاه عالی، زین پس همجنسگرایان اجازه دارند در سرتاسر آمریکا بدون ممنوعیت قانونی ازدواج کنند.

کارشناسان بر این باورند که پس از قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در سرتاسر ایالات متحده، گام بعدی؛ قانون سراسری شدن روسپیگری در آمریکاست. در آمریکا تنها در ایالت نوادا، روسپی‌گری مجاز است و در سایر ایالات رفتاری مجرمانه محسوب می‌شود.

حال با رسمی شدن ازدواج همجنسگرایان، غول‌های رسانه‌ غرب درصدد هستند جوامع شرق و در صدر آن جوامع اسلامگرای خاورمیانه را مورد بمباران رسانه‌ای خویش قرار دهند.

ابراهیمی مقدم روانشناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: باید توجه کرد که قانونی شدن به معنای وجاهت یافتن نیست. به طور مثال در سال‌های گذشته ازدواج همجنسگرایان در انگلستان قانونی اعلام شد اما بسیاری از مردم در گفتگوها و نظرسنجی‌ها با این قانون مخالف بودند. البته نباید این نکته را از یاد برد که تصویب قانونی سبب می‌شود مردم به این باور برسند که این امر نوعی هنجار اجتماعی است و به مرور ازدواج همجنسگرایان قباحت خود را در نزد افکار عمومی از دست خواهد داد. معمولاً جوامع غربی با این کار به سمت اضمحلال اخلاقی حرکت می‌کنند. 

این روانشناس اضافه کرد: در جوامع شرقی و در رأس آن جامعه خودمان، کم نیستند کسانی که کورکورانه از فرهنگ غربی الگوبرداری می‌کنند و با این استدلال که جوامع غربی پیشرفته هستند، افعال آنان را تقلید می‌‌‌کنند. شاید در جوامع غربی، سیاسیون تلاش کنند این انحرافات را به قانون تبدیل کنند اما هنوز هم در جوامع علمی، روانشناسان این امر را انحراف می‌دانند و آن را به عنوان یک رفتار طبیعی و نرمال تلقی نمی‌کنند. افراد همجنسگرا در باورهایشان دچار مشکل هستند که باید به وسیله روان‌درمانی و مراجعه به روانشناس درصدد درمان خویش باشند.

ابراهیمی مقدم درباره تهدیدات غرب در گسترش تفکرات خود در جامعه ما ابراز داشت: رسانه‌های تصویری به واسطه جذابیت‌های دیداری در درجه نخست ابزار تهدیدی غرب برای گسترش تفکرات انحرافی است. فناوری و تکنولوژی‌هایی که امروزه در جامعه ما گسترش یافته (که متاسفانه بیشترین خاستگاه آن نیز غرب است)، این امکان را به آنان می‌دهد تا جامعه ما را به راحتی مورد هدف قرار دهند. 

وی در رابطه با راهکارهای مقابله‌ای با این امر تاکید کرد: آموزش در جامعه بهترین راه در مقابل این تهدیدات بالقوه است. متاسفانه در سال‌های گذشته در برابر بیماری ایدز در جامعه سیاست سکوت و عدم آموزش در جامعه دنبال ‌شد اما نتایج نشان داد که همین امر سبب افزایش بیماری ایدز گردید. عقلانیت و آموزش‌های مبتنی بر آن در کنار شرع و اصول اخلاقی که در اسلام مطرح شده است بهترین راه‌کار برای در امان ماندن از تبلیغات این رسانه‌ها است. البته راه‌کار نهایی نیز مشخصاً ازدواج است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار