وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛

تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست‌های کلی سلامت با تصویب قوانین و مقررات لازم/ وضعیت بازار کلیه در ایران "سفید" است

هفته‌ای که گذشت اخباری در حوزه سلامت منتشر شد ازجمله تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست‌های کلی سلامت،برخورد با تخلفات آمبولانس‌های خصوصی و خط تولید اشک مصنوعی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد حضرت آيت الله خامنه ای بر اجرای سیاست‌های کلی سلامت با تصویب قوانین و مقررات لازم تاکيد کردند.

این سیاستهای کلی بر پایه‌ی محورهای سه‌گانه‌ی «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی» و با در نظر گرفتن واقعیتهای موجود در صحنه داخلی و خارجی تنظیم شده است تا با تحقق اهداف برنامه ششم، به ارائه الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه پیشرفت که بکلی مستقل از نظام سرمایه‌داری جهانی است، کمک کند.

سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه دارای ۸۰ بند و شامل سرفصلهای امور: «اقتصادی»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «اجتماعی»، «دفاعی و امنیتی»، «سیاست خارجی»، «حقوقی و قضایی»، «فرهنگی» و «علم، فناوری و نوآوری» است.

 در  بند 43 این سیاست‌ها بر اجرای سیاست های کلی سلامت با تصویب قوانین و مقررات لازم تاکید شده است.

خط تولید اشک مصنوعی افتتاح شد

دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: با تولید نوع یکبار مصرف قطره اشک مصنوعی به تدریج واردات آن محدود می شود اما بلافاصله قطع نمی شود.

به دلیل نیاز بالای بیماران به نوع یکبار مصرف این فرآورده، یک شرکت دارویی داخلی تولید آن را در کشور آغاز کرد و توانست از سازمان غذا و دارو پروانه تولید بگیرد.

50 درصد پرسنل وزارت بهداشت دیپلم و زیر دیپلم هستند

هاشمی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه از بین چهارصد و سی، چهل هزار نفر پرسنل وزارت بهداشت 50 درصد آنها دیپلم و زیر دیپلم هستند، گفت: ما در شروع دولت هشتم 230 هزار پرسنل داشتیم و الان حدود 460 هزار نیرو داریم. شما گاه به افرادی مراجعه می‌کنید که برخورد مناسبی ندارند و یا پاسخ مناسبی به شما نمی‌دهند زیرا شغل‌ها مرتبط با تحصیلات نیست و موردی دیده‌ام که مدیر مالی دانشگاهی لیسانس موسیقی دارد.


تکلیف سلامت آب‌های معدنی روشن شد

حسین رستگار رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح بزرگی مبنی بر کنترل سلامت، آب‌های آشامیدنی و معدنی را به دقت تست کرده‌ایم، مشکل خاصی نبوده است.


وضعیت بازار کلیه در ایران "سفید" است

دکتر کتایون نجفی زاده رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت در حاشیه مراسم ترحیم رئیس فقید انجمن بیماران کلیوی کشور، اظهار داشت: یکی از زحمات مرحوم قاسمی و سایر مدیران انجمن، سفید نگه داشتن بازار کلیه در کشور بوده که بسیار هم ارزشمند است.


برخورد با تخلفات آمبولانس‌های خصوصی

دکتر امین صابری نیا رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در خصوص نحوه نظارت بر آمبولانس های بخش خصوصی اظهار داشت: اگر از یک وسیله نقلیه امدادی برای امور شخصی استفاده شود، تخلف محسوب می شود و در نامه ای نیز به دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرده ایم که در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای قانونی را صورت دهند.


انجام نخستین «پیوند موفق قلب با پشتیبانی قلب مصنوعی ۵۰ سی‌سی» توسط جراح ایرانی

نخستین «پیوند موفق قلب با پشتیبانی نوعی قلب مصنوعی آزمایشگاهی 50 سی‌سی»، توسط تیمی از پزشکان به سرپرستی «پروفسور عباس اردهالی» دانشمند ایرانی مرکز پزشکی رونالد ریگان دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس با موفقیت انجام شد.

رشد ۲درصدی اهدای خون از سوی تهرانی‌ها

۱۲ مرکز انتقال خون در ماه رمضان در تهران باز شده و اهدای خون از سوی تهرانی‌ها رشد ۲درصدی داشته، اما این میزان کفاف بیمارستانها را نمی‌دهد و نیاز به برخی گروه‌های خونی، همچنان زیاد است و مردم اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند.

امسال واردات روغن پالم افزایش نخواهد یافت

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه کاهش عمده واردات روغن پالم مربوط به سال ۹۳ و در حدود ۳۰۰ هزار تن بوده است، تاکید کرد: رویکرد وزارت بهداشت کاهش واردات روغن پالم به صورت جهشی بوده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به سقف کاهش واردات در سال ۹۳ دست یافته ایم.

شانه خالی کردن بیمه‌ها با برچسب درمان زیبایی

رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران گفت: به دلیل آنکه لیزر را جزو درمان‌های لوکس و زینتی می‌دانند، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌دهند.

نبود مرکز درمانی ویژه‌ برای پذیرش تخصصی تروما در کشور

ابراهیک متولیان دبیر قطب ترومای کشور ضمن تاکید بر سهم بیش از 80درصدی سوانح جاده‌ای در ایجاد حوادث ترومایی گفت: سالانه هزاران مورد از چنین حوادثی در کشور بروز می‌کند که در بیشتر مواقع به علت انجام دادن عملیات احیا به موقع بیمار فوت می‌کند.

انتقاد از سرکشی به حساب پزشکان

محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی مبنی بر ورود به حساب پزشکان برای تعیین مالیات با توجه به ابطال تفاهم‌نامه مالیاتی با سازمان نظام پزشکی، افزود:‌ به طور حتم انجام چنین اقدامی از سوی سازمان امور مالیاتی خلاف و غیرقانونی است.


افزایش 3 برابری مالیات داروخانه ها نسبت به سال گذشته

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان درآمد داروخانه ها اذعان داشت : حق تعرفه داروخانه ضریبی از عدد k است که سقف آن 20 هزارتومان تعیین شده که یک دهم این مبلغ یعنی 2 هزار تومان را داروخانه ها به عنوان حق فنی از بیمار دریافت می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار