مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی:

مردم خراسان شمالی طی سه ماه اول سال جاری بیش از 7 هزار واحد خون اهدا کردند

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت: 7 هزار و 511 نفر از مردم خراسان شمالی به مراکز ثابت و سیار خونگیری در سه ماه اول سال جاری مراجعه کردند.

احسان روشن‌روان مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: 7 هزار و 115 نفر از مردم خراسان شمالی طی سه ماه اول سال جاری به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه کردند که از این تعداد 5 هزار و 942 نفر موفق به اهدای خون شدند و این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 27 درصد رشد در میزان مراجعه کننده، بیش از 35 درصد رشد در میزان خونگیری و بیش از 32 درصد رشد در اهدای خون بانوان را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 23 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد. خوشبختانه بیش از 97 درصد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان های استان تامین شده و بیش از 4 هزار واحد خون به مراکز درمانی استان تهران و خراسان رضوی ارسال شد. 

روشن روان در پایان گفت: از مردم روزه دار این استان می‌خواهیم که در طول سال به طور مستمر و مداوم در عمل خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند، چرا که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مختص زمان خاصی نیست و این نیاز همیشگی است.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار