روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" نوشت:

بروکسل باید در روابط خود با روسیه تجدیدنظر کند

راهبرد جدید بنیاد جایگزین اسپانیا حاکی از آن است که لغو تحریم‎‌های روسیه تنها درصورت اجرای کامل توافق‌نامه "مینسک دو" امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسپوتنیک، روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" در گزارشی نوشت: بروکسل باید در روابط خود با روسیه تجدیدنظر کند و از تکرار اشتباهات خود درخصوص بحران اوکراین خودداری کند.

 طبق اسناد بنیاد جایگزین در اسپانیا روند جدید اتحادیه اروپا به تقویت روابط با روسیه کمک می‌کند و به این ترتیب به هر دو طرف امکان ایجاد فضای امنیتی واحدی را در قاره اروپا می‌دهد. این امر از ایجاد روابط نزدیک بین مسکو و چین و سایر کشورهای عضو "بریکس" خودداری می‌کند.

بدین منظور، بروکسل باید بدون اینکه انتظار تغییرات در عملکرد روسیه داشته باشد، به مذاکرات با این کشور تن دهد. این امر بدان معنا خواهد بود که اتحادیه اروپا از اشتباهاتی که درخصوص بحران اوکراین مرتکب شد، عبرت گرفته است.

راهبرد جدید اتحادیه اروپا که در سندی 26 صفحه‌ای منتشر شده است برمبنای 4 اصل بنا شده است. اصل اساسی در این راهبرد برقراری صلح در منطقه جنگ‌زده اوکراین از طریق تحقق توافق‌نامه "مینسک دو"  است. سه اصل دیگر این راهبرد شامل مذاکرات درخصوص برقراری امنیت جهانی و اروپایی، تقویت همکاری تجاری و اقتصادی و همچنین تقویت روابط بین جوامع است.

طبق این گزارش، کشورهای اروپایی باید برای تقویت روابط با روسیه تحریم‌های این کشور را لغو کنند. از طرفی، راهبرد جدید حاکی از آن است که لغو تحریم‌های روسیه درصورت اجرای صحیح توافق‌نامه صلح مینسک امکان‌پذیر خواهد بود.

طبق گزارش خبرگزاری‌های اسپانیایی روزنامه "ال پاییس،" اسپانیا درپی تحریم‎‌های روسیه حدود 330360 میلیون یورو خسارت دید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار