آیت‌الله مصباح یزدی؛

عقوبت‌های خداوند از روی عدل است و حق هیچ کسی در این بین ضایع نمی‌شود

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: عقوبت‌های خداوند از روی عدل است و حق هیچ کسی در این بین ضایع نمی‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از قم؛ آیت‌الله مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق ویژه ماه رمضان گفت: عقوبتی که در دنیا ظاهر می‌شود، یک گوشه کوچک از عذابی است که انسان گناهکار مستحق آن است و عذاب اصلی در آخرت است همه عقوبت‌های خداوند باری تعالی از روی عدل است و حق هیچ کسی در این بین ضایع نمی‌شود.
 
وی مطرح کرد: خلقت همه مخلوقات به دست خداوند است واین به دلیل خسته شدن پروردگار از تنهایی نبود، در اصل تنهایی ذات باری تعالی کمال او است.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: خداوند از همه چیز بی نیاز است و خداوند بزرگ در برابر نعمت هایی که به بنده خود عطا می کند نیاز به پاداش و تشکر از بنده خود را ندارد و هر چیزی که عطا کند بود و نبودش فرقی برایش ندارد.
 
مصباح یزدی ادامه داد: تا جایی که حکمت خداوند اقتضا کند، او راهی برای بخشش گناهان باز می‌کند، ولی در یک جایی هم باید بین مؤمن و کافر فرقی باشد در غیر این صورت انگیزه و رغبتی برای انجام کار خوب وجود ندارد.
 
آیت الله مصباح یزدی در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات این مسئله مطرح می‌شود اگر ذات اقدس الهی عادل است، چطور به خاطر یک گناه که شایدم یک ساعت طول بکشد، بنده خود را تا ابد عذاب می‌دهد و این عقوبت در مقابل این گناه عادلانه نیست. این شبهه جواب‌های بسیاری دارد که یکی از این جواب‌ها این است که هر چیزی که در آخرت اتفاق می‌دهد، صورتی است از چیزی که در این دنیا اتفاق می‌افتد اگر خوب باشد، به بهشت ابدی تبدیل می‌شود و اگر بد باشد، به جهنم ابدی مبدل می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.