دبیر کل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی شعار تابستان امسال را اعلام کرد:

تابستان هسته‌ای غنی ‌سازی 20 درصد/ کلاسهای زبان رنگ و بوی غربی دارند

با توجه به وجود جنگ نرم بر علیه جوانان و نوجوانان کشور بر این اساس شعار تابستان امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان به نام تابستان هسته‌ای با زیر شعار غنی سازی 20 درصد معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، حامد علامتی دبیر کل انجمن‌های اسلامی دانش آموزی با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در نشست خبری که صبح امروز در محل اتحادیه انجمن‌های اسلامی برگزار شد، اعلام کرد: نوجوانان به عنوان سرمایه‌های آینده کشور مورد هدف دشمن هستند و بر همین اساس شعار ما برای تابستان امسال و اوقات فراغت دانش‌آموزان تابستان هسته‌ای نام گرفته است.

وی گفت: کل زمان تابستان 3 ماه است که دو هفته‌اش صرف دریافت نتایج امتحانات دانش‌آموزان می‌شود، دو ماه و نیم باقی‌مانده به نسبت 12 ماه سال 20 درصد وقت دانش آموزان را پر می کند لذا ما نیز زیر شعار غنی سازی 20 درصد تابستان را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان مد نظر قرار دادیم. 

دبیر کل انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی با بیان اینکه کارشناسان تعلیم و تربیت خانواده را محور فعالیت‌های فراغت نوجوانان می‌دانند، ادامه داد: ما هم در کنار خانواده‌ها مسئولیم تا برنامه‌هایی مناسب با ذائقه دانش‌آموزان ایجاد کنیم که این برنامه برای پر کردن دست خانواده‌ها ست . 

وی افزود: صرفا ثبت نام دانش‌آموز در کلاسهای تابستانی دلیلی بر  پرکردن اوقات فراغت نیست و والدین باید خود را در مقابل محتوای این کلاسها مسئول بدانند.

وی با اشاره به اینکه اغلب کلاسهای زبان چه در بخش دولتی و چه خصوصی به ترویج فرهنگ غرب می‌پردازند، تصریح کرد: متون کتابهای زبان انگلیسی با فرهنگ ایرانی اسلامی همخوانی ندارد و والدین باید با چشم باز در خصوص انتخاب کلاسهای زبان انگلیسی فرزندان خود اقدام کنند. 

وی با اشاره به سایر برنامه های این اتحادیه در تابستان 94 ادامه داد: بخش اول برنامه‌های اوقات فراغت ما مربوط به ماه رمضان است و شعار فرزندان رمضان برای این ماه مبارک در نظر گرفته شده است. 

وی تاکید کرد: برنامه‌های اوقات فراغت ماه رمضان شامل جلسات محفل انس با قرآن با محوریت سوره انسان طرح حفظ سوره انسان ، برگزاری مسابقات قرآنی، طرح اکرام ایتام، برگزاری هیات انصارالمهدی در لیالی قدر و حضور در راهپیمایی روز قدس می‌باشد که این برنامه‌ها در تیرماه در 31 استان کشور به صورت ملی و استانی پیگیری می شود . 

وی ادامه داد: طرح 1449 نیز با مشارکت اتحادیه انجمن‌های اسلامی و صدا و سیما با محوریت سوره یاسین در حال برگزاری است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین یادواره شهدای دانش‌آموز با عنوان شیرین‌تر از عسل در مرداد ماه صورت می گیرد که به همراه نمایشگاه‌های پایه درس شهید در قرارگاه‌های استانی به آشنایی دانش‌آموزان با زندگی شهدا پیگیری خواهد شد. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.