استفاده از هر گونه شيرين کننده مصنوعي در آبميوه‌ها غيرمجاز است

مدير‌کل استاندارد استان تهران گفت: استفاده از هرگونه شيرين‌کننده مصنوعي، طعم دهنده‌هاي طبيعي و مصنوعي، رنگ و نگهدارنده در آبميوه و نکتار غيرمجاز است.

به گزارش حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومي اداره کل استاندارد استان تهران ، مسلم بيات در تشريح تفاوت ميان آبميوه‌ها و نکتار با نوشيدني‌هاي ميوه‌اي گفت: در آبميوه‌ها و نکتارها استفاده از شيرين‌کننده‌هاي مصنوعي ، طعم‌دهنده‌هاي طبيعي ، مشابه طبيعي و مصنوعي ، مطابق با استاندارد ملي ممنوع است ؛ اما در نوشيدني‌هاي ميوه اي استفاده از طعم‌دهنده‌هاي طبيعي و مشابه طبيعي و رنگ‌هاي طبيعي خوراکي تا رسيدن به طعم و رنگ مطلوب مجاز است.

نوشيدني‌هاي بر پايه آب ميوه به سه دسته آبميوه ، نکتار و نوشيدني‌هاي ميوه‌اي بدون گاز و گازدار تقسيم مي شود که از لحاظ درصد و ميزان آب ميوه محتوا ، متفاوت است.

آبميوه‌ها و نکتارها به روش فيزيکي از ميوه سالم و رسيده و يا از رقيق شدن آبميوه تغليظ شده "کنسانتره " و يا پوره ميوه با آب آشاميدني تا رسيدن به غلظت مطلوب ، به همراه افزودني‌هاي مجاز خوراکي ( که در هر فراورده در استاندارد ملي مربوط مشخص شده است ) تهيه مي شود.
بيات در باره استفاده از ترکيبات مصنوعي افزود: استفاده از هرگونه رنگ ، شيرين‌کننده و طعم ‌دهنده ‌هاي مصنوعي و نگهدارنده در هر سه نوع نوشيدني غيرمجاز است.

وي به شهروندان توصيه کرد: از توليدات کارخانجات معتبر که داراي پروانه ساخت يا مجوز ورود از وزارت بهداشت و نشان استاندارد هستند استفاده کنند و از خريد هر گونه محصول بدون علامت استاندارد جدا خودداري شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار