بروز مشکلات دیگر

خط بی‌آرتی راه آهن – تجریش و دردسرهایش...

سامانه بی‌آرتی خط راه آهن – تجریش که به علت وجود تعداد زیاد اتوبوس های فرسوده، در هر ساعت از روز دچار ترافیک خطی بود ساماندهی شد اما ...

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران : خط 7 بی‌آرتی به طول 17.5 کیلومتر ، دارای 27 ایستگاه است که از میدان راه‌آهن آغاز و با گذر از سه میدان منیریه ، ولیعصر ، ونک به پایانه تجریش منتهی می‌شود.
 
تا همین هفته قبل که وسایل حمل و نقل عمومی این خط در اختیار بخش خصوصی بود،‌مسافران سوار بر اتوبوس های فرسوده و فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌شدند، البته تعداد 25 دستگاه از اتوبوس های خط راه آهن، میدان ولیعصر در سال گذشته نوسازی شده بود اما اشخاصی که قصد عزیمت به مقصد پارک وی و میدان تجریش را داشتند مجبور به گذران این راه در حداقل 2 ساعت بودند چرا که توقف بسیار اتوبوس‌ها در ایستگاه و بین ایستگاه‌، سبقت‌های شدید و دریافت نقدی کرایه موجب طولانی شدن مسیر بود که در نتیجه ، اعتراض مسافران به رانندگان و حتی مشاجره لفظی آن‌ها را در پی داشت.
 
*تعداد اندک اتوبوس های دوکابینه : معضلی دیگر!
 
 در حال حاضر، علاوه بر ورود 120 دستگاه اتوبوس دو کابینه توسط شهرداری تهران به خط 7 بی‌آرتی، 27 ایستگاه نیز مجهز به دستگاه کارت خوان شده است که با اعمال این تغییرات عمده، دیگر خبری از توقف اتوبوس هادر میان ایستگاه‌ها برای سوار کردن مسافر نیست و همچنین افراد در اتوبوس‌های مجهز به محل مورد نظر می‌رسند.
 
 در این رابطه یکی از مسافران خانم به خبرنگار ما می‌گوید: وجود کولر در خط 7 بی‌آرتی ، در این گرمای تابستان خودش نعمتی است.
اما با توجه به اینکه پرتردد ترین خط بی‌آر تی، خط 7 است و اتوبوس ها روزانه حدود 500 هزار نفر را جابجا می‌کنند، تعداد اندک اتوبوس‌های دوکابینه، شهروندان را کمی دچار تشویش کرده است، به طوری که هجوم زیاد مسافران به داخل اتوبوس و فقدان صندلی برای نشستن موجب شده تا افراد به سختی وارد و خارج شوند.
 
البته یکی از مسافران در اینباره می‌گوید: وقتی به موقع و دور از ترافیک خطی به محل کارم برسم، برایم بهتر است.
 
*اتوبوس های مسیر تجریش...
 
موضوع دیگری که شهروندان را دچار سردرگمی کرده تعداد بسیار کم اتوبوس‌های منتهی به پایانه تجریش است که منجر به معطلی مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس شده که در این رابطه یکی از مسافران سالمند به خبرنگارما می‌گوید:حدود نیم ساعت است که در انتظار رسیدن اتوبوس تجریش در ایستگاه ایستاده‌ام و به علت کمبود صندلی در این مکان بسیار خسته شده‌ام حداقل برای رفاه حال سالمندان، ایستگاه‌ها را به صندلی مجهز شود.
 
جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران در رابطه با ساماندهی خط 7 بی آر تی گفت: با توجه به اینکه خط 7 بی‌آرتی ، بیش‌ترین نارضایتی شهروندان را در برداشت، 120 اتوبوس دوکابینه به این سامانه وارد شد همچنین مشکل کمبود وسیله‌های حمل و نقل عمومی با ورود مجدد به این اتوبوس ها ساماندهی می شود.
اما باید گفت که کمبود تعداد اتوبوس های تندرو تا چند روز آینده حل می شود و خوب است اگر شهروندان عزیمت حداکثر یک ساعته خود از پایانه راه‌آهن به تجریش به دور از ترافیک در تقاطع‌ها را به فقدان تعداد اتوبوس‌ها و کمی ایستادن در این وسیله‌ها ببخشند.
مطمئنا رسیدن به موقع در محل بهتر از تنش بر صندلی اتوبوس های فرسوده و دیر رسیدن است.
 
 ناگفته نماند که اخلاق حکم می‌کند شهروندان صندلی اتوبوس‌ها را برای افراد سالمند و یا خانم‌های باردار خالی بگذارند تا سری دوم اتوبوس‌های دو کابینه وارد خط شوند.
 
امیدواریم در اینده‌ای نزدیک و با تکمیل تعداد اتوبوس‌ها دیگر با هجوم مسافران در اتوبوس‌ها مواجه نشویم و رفاه حال تمامی مسافران در ازای تحمل سختی‌ها مهیا شود.
 
گزارش : مهسا پارساپور
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
برای شکایت از راننده بی آرتی بای به کجا رفت راهنمایی لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۵
وضعیت اتوبوس های مسیر راه آهن-تجریش خیلی خیلی بد هست با توجه به میزان جمعیتی که در این مسیر تردد می کنند اتوبوس هایش خیلی کم هستند و مثل گوشت داخل قصابی ها باید به آن آویز های بلندش آویزان شویم و خدا خدا کنیم اتوبوس ترمز نکند و ... شما خودتان سوار ماشین های مدل بالایتان هستید (تک سرنشین) و از حال ما مسافرهای بیچاره خبر ندارید تو رو خدا کمی هم در انجام مسئولیت هایتان متعهد باشید
Iran (Islamic Republic of)
شهروند تهرانی
۰۹:۳۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
با داشتن مشکل دیسک کمر و پادرد با وجود اینکه نیم ساعت زودتر به ایستگاه اتوبوس میرسم باز هم صندلی برای نشستن در قسمت خانم ها وجود ندارد یعنی از ساعت 6 زودتر بیام الان که هوا روشن اما پاییز و زمستان چه کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
شهروندان عزیمت حداکثر یک ساعته خود از پایانه راه‌آهن به تجریش به دور از ترافیک در تقاطع‌ها را به فقدان تعداد اتوبوس‌ها و کمی ایستادن در این وسیله‌ها ببخشند. معلوم میشود این آقا حتی یکبار هم سوار این اتوبوسها نشده تا ببیند نزدیک به 2 ساعت یا بیشتر طول می کشد تا به تجریش برسیم. در واقع اوضاع از قبل هم بدتر شد قبلا لااقل جایی برای نشستن بود اما حالا باید مدتی طولانی سرپا بایستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
خط اول این عبارت نقل قول آقای تشکری هاشمی است.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا ایرانی
۰۸:۲۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
با عرض سلام و خسته نباشید
اتوبوسهای دو کابینه که برای رفاه حال مردم به جای اتوبوسهای قبلی گذاشته اید اسمشون فقط دوکابینه در واقع نصف اتوبوسهای سبز مغزپسته ای و اتوبوسهای زرد رنگ جا ندارند. چون در قسمت جلوی اتوبوس دوسکوی بزرگ نیمی بیشتر از جا را گرفته و فقط 4 یا 5 نفر میتوانند در این قسمت بایستند 10 صندلی بیشتر ندارد که این خود معضلیست چون اکثر خانمها مشکلات دیسک کمر آرتروز و سیاتیک دارند قادر نیستند زیاد بایستند ومجبورند کف اتوبوس بنشینند که جای 3 یا 4 نفر گرفته میشود در واقع اگر در اتوبوسهای قبلی 40 نفر جا میگرفتند در این اتوبوسها حدود 25 نفر بیشتر نمیتوانند جا بگیرند واقعا تحت فشار هستیم این اتوبوسها برای مسیرهای کم رفت و آمد خوب است ولی جوابگوی این خط پر ازدحام نیست عاجزانه خواهشمندیم از همان اتوبوسهای زرد و اتوبوسهای سبز روشن بزرگ در این خط استفاده کنید با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
موسوي
۱۴:۵۸ ۰۲ تير ۱۳۹۴
متاسفانه طرح جديد و کمبود اتوبوس و مشکلات سوار و پياده شدن باعث شده افرادي که قبلا از اتوبوس استفاده ميکردند از خودروهاي شخصي استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۳:۲۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
از نظر زمان رسیدن به محل کار هیچ تغییری حاصل نشد. همیشه 1 ساعت تا رسیدنم به محل کارم تو راه بودم الان هم همینطور با این تفاوت که شلوغی بیش از حد اتوبوس کلافه کننده است. اتوبوسهای قبلی خیلی بد بودند و بیشتر راننده هایش مردم را اسیر می کردند. ما هرگز آن اتوبوسها و راننده هایش را نمی پذیریم اما برای رفع مشکل باید تعداد اتوبوسها زیاد شود. یک فکری هم برای تعداد صندلیهای بخش خانمها بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
کارتهای اقشار خاص در دستگاههای جدید ک در ایستگاه ها مستقر شده عمل نمیکند لطفا بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
من همیشه ساعت 6/5 صبح از خانه بیرون می آمدم و 7/5 صبح در محل کارم بودم اما حالا باید ساعت 6 از منزل خارج شوم تا در تراکم مسافر در اتوبوس گیر نکنم. اوضاع از قبل بدتر شده. قسمت خانمها هم تقریبا صندلی ندارد .به دلیل تراکم بیش از حد مسافر کولرها هم جوابگو نیستند. ضمنا زمینه مناسبی برای جیب برها فراهم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
افتضاح شده افتضاح
آخرین اخبار