اصفهان؛

داستان ها بر شخصیت‌کودک و نوجوان تاثیر گذار است

رییس کتابخانه ادبیات اصفهان بیان کرد: داستان ها بر شخصیت‌ کودک و نوجوان تاثیر گذار است و این قشر علاقه مند به داستان های وحشتناک هستند که باید داستان های مناسب برای مطالعه انتخاب شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، رییس کتابخانه ادبیات اصفهان بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و زمان اوقات فراغت دانش آموزان، این گروه سنی در این روزها بیشتر به کتابخانه ها مراجعه می کنند و کتاب تهیه می کنند.

مرتضوی افزود: دانش آموزان با توجه به هیجانات سنی که دارند بیشتر به کتاب های با داستان های ترسناک علاقه نشان می دهند که مطالعه این کتاب ها هم می تواند تاثیرات مثبت و هم می تواند تاثیرات منفی داشته باشد که باید به کمک والدین داستان های مناسب انتخاب شود.

وی افزود: به‌ويژه براي كودكان و نوجوانان علاقه‌مند، داستان‌هايي مناسب است كه در آن‌ها حداقل والدین یا خواهر و برادر‌ها تبدیل به هیولا نشوند و به نزدیکان قهرمان یا قهرمانان داستان آسیب جسمی غیرضروری و جبران‌ناپذیر نرسد در واقع شخصیت شرور یا هیولای اصلی داستان باید نمادی از یک خطر باشد، اما خطری که همیشه بتوان با آن مقابله کرد.

رییس کتابخانه ادبیات اصفهان بیان داشت: اگر علاقه‌مند به اينگونه داستان‌ها هستيم بايد بدانيم كه همة آن‌ها مثل هم نيستند، قبلاً در داستان‌هاي وحشت مسائل فني کمتر رعايت مي‌شد و اين داستان‌ها جزو ادبيات عامه‌پسند قرار مي‌گرفتند.

مرتضوی افزود: این در حالی است که در رمان‌های سال‌های اخیر مجموعه‌هایی کلیشه‌ای و تکراری جای خود را به رمان‌هایی دادند که با استفاده از عناصر وحشت‌آفرین کلاسیک و غیرکلاسیک به انسجام داستان به لحاظ فرم و محتوا و نیز کارکرد داستان‌ها و تأثیرشان بر خواننده توجه نشان داده‌اند،که روی شخصیت‌پردازی، نمادگرایی و زبان متمرکز شده‌اند و طبیعی است که چنین آثاری به لحاظ ارزش‌های ادبی، مقبولیت جهانی بیابند.

وی بیان کرد: با توجه به این موضوع مهم و بی اطلاعی و شاید بی اهمیتی والدین به موضوعات انتخابی از سوی فرزندانشان، مرکز آفرینش های ادبی قلمستان به سفارش کتابخانه تخصصی ادبیات وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اقدام به جمع آوری مطالب آموزنده در این خصوص کرد.

رییس کتابخانه تخصصی ادبیات بیان داشت: مطالب جمع آوری شده در قالب بروشورهای جذاب و متنوع در آمد و بین بیش از 2 هزار والدین اعضای کتابخانه های شهرداری توزیع شد.

"مرتضوی" با اشاره به اینکه بیش از 9 هزار عنوان کتاب اختصاصی ادبیات در این مرکز وجود دارد، عنوان کرد: این مرکز بیش از 10 عنوان مجلات، نشریه و هفته نامه های متفاوتی هم در زمینه ادبیات دارد.

مرتضوی بیان کرد: بیش از 2 هزار نفر در این مرکز عضو هستند که از کتاب هایی مانند داستان، شعر، انواع کتاب های فیلم نامه نویسی و ادبیات کهن استفاده می کنند.

کتابخانه تخصصی ادبیات وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان واقع در خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی، باغ غدیر با شماره تماس 32602740 هر روزه از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 8:30 شب به صورت یکسره آماده خدمت رسانی به علاقه مندان است. 


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: داستان ، شخصیت ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.