موافقت با تسریع روند مذاکرات در خصوص بحران بدهی‌‌های یونان

نخست وزیر یونان و رهبران اتحادیه اروپا خواستار تسریع روند مذاکرات در خصوص بحران بدهی های این کشور شدند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در جدیدترین دور مذاکرات درباره بحران بدهی های یونان، "آلکسیس سیپراس"نخست وزیر یونان، صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه توافق کردند مذاکرات با سرعت بیشتری پیگیری شود. 

در جدیدترین دور مذاکرات شبانه رهبران اتحادیه اروپا با نخست وزیر یونان، طرفین سعی داشتند از هر گونه قصوری که منجر به بن بست در مذاکرات شود پرهیز کنند. بن‌بست در مذاکرات باعث بحرانی شدن حوزه یورو و اقتصاد جهان خواهد شد.
 
نخست وزیر یونان در خصوص مذاکرات شب گذشته خود با رهبران اتحادیه اروپا گفت: "ما تصمیم  داریم با تشدید تلاش ها اختلافات موجود را برطرف کنیم. من باور دارم در این دور از مذاکرات توافقی حاصل خواهد شد."

دولت سیپراس در پنج ماه اول کاری خود یونان را در آستانه تعویق پرداخت بدهی به صندوق بین المللی پول قرار داده است."سیپراس"نخست وزیر یونان با وعده پایان دادن به ریاضت اقتصادی که از جانب طلبکاران اروپایی به این کشور تحمیل شد توانست پیروز انتخابات ژانویه (دی 93) شود. 

مذاکرات در خصوص بحران مالی یونان به دلیل امتناع این کشور از اجرای خواست طلبکاران اروپایی با بن‌بست مواجه شد.

طلبکاران اروپایی یونان -- صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپاو اتحادیه اروپا –در صورتی اجازهاعطای کمک های مالی به یونان را صادر خواهند کرد که این کشور با خواست آنان مبنی بر کاهش مستمری بازنشستگی و طرح اصلاحات بازار کار موافقت کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار