اصفهان؛

تئاتر وسیله ای برای تزکیه نفس و انتقال مفهوم است

یکی از مدرسین تئاتر و سینما کشور بیان کرد: تئاتر کمدی وسیله ای استکه می توان با آن ذهن مردم را نرم کرد مانند شخم زدن زمین کشاورزی و بعد در جای مناسب در تئاتر آن مفهمو و معنا و بذر اصلی را باید جا دهیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،؛امید نیاز یکی از مدرسین تئاتر و سینما ضمن بیان اینکه تئاتر وسیله ای برای تذکیه نفس وبرای انتقال مفهوم است، بیان کرد:رسالت تئاتر های کمدی در تمام دنیا و همچنین ایران، انتقاد اوضاع و شرایط موجود جامعه است.

وی با اشاره به اینکه به کمدی چارلی چاپین به عنوان نمایش کمدی که پیام های زیادی را در برداشت، بیان کرد: تئاتر کمدی وسیله ای است که می توان با آن ذهن مردم را نرم کرد مانند شخم زدن زمین کشاورزی و بعد در جای مناسب در تئاتر آن مفهوم و معنا و بذر اصلی را باید جا دهیم.

امید نیاز با تاکید بر اینکه کمدی اجتماعی، کمدی انتقادی، کمدی شخصیت، کمدی کلام و ...وجواد دارد، گفت: بازیگر کمدی باید فردی با خلاقیت بالا، حضور ذهن بالا، فیزیک مناسب، استفاده از بیان مختلف، صداهای مختلف و تجربه کافی جهت طنز در لحظه خصوصیات کلی بازگی کمدی را داشته باشد.

این نویسنده، بازیگر و کارگردان ادامه داد: در واقع بازیگر ابزاری است که میتواند ذهنیت نویسنده را به نمایش در آورد پس بیشتر از این که به یک اثر به مباحث اجرایی و کارگردانی توجه کنیم باید از متن شروع کنیم و به متن آن نوجهزیادی شود.

وی بیان کرد: بازیگر تئاتر طنز و کمدی می تواند با برداشتی که از متن دارد اجرا داشته باشد اگر متن را به خوبی درک کند اجرای مناسبی دارد و همین باعث می شود متن اهمیت زیادی پیدا کند.

متن های نمایش نامه باید شاخصه های اصلی را در برگیرد

امید نیاز همچمنین افزود: متن هایی باید به گونه ای نوشته شود که علی رقم اینکه دست کارگردان و بازیگر را برای ایجاد لحظات طنز باز می گذارد، حاو ی مطلب و غنی از پیام باشد.

وی گفت: امروزه اکثر تئاتر هامشکل نمایش نامه دارد و ار محتوایی غنی برخوردار نیستند و به همین خاطر بازیگران و کارگردان باید با زحمت و همت و تلاش فراوان متن را با خلاقیت خودشان به نمایش بگذارند.

این مدرس تئاتر و سینما افزود: اگر متن از شاخصه های اصلی و کلی برخوردار باشد و تیم اجرایی تیم قوی،کارگردان هم خوش ذوق و مجرب باشد یک اثر خوب خلق می شود البته در کنارش عواملی مانند صحنه اجرا، طراحی صحنه، موسیقی و ...هم تاثیر گذار است.

وی با شاره به اینکه باغ نور فرصت و مکان مناسبی برای گسترش هنر تئاتر و رونق آن دارد، عنوان کرد: تئاتر آقای همسر و خانم شوهر که توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در باغ نور به اجرا در آمده است توانسته لحظات شادی را برای مردم خلق کند.

وی بیان کرد: این نمایش در کنار شادی و خنده هایی که برای مردم دارد پیام هایی هم می رساند اما بیشتر شادی و تفریح را مردم هدیه می کند و با توجه به اینکه در جامعه و شرایط امروز که خنده بر هر دردی دعواستشاد کردن شهروندان برای چند دقیق می تواند بسیار ارزشمند باشد.

نمایش کمدی" آقای همسر، خانم شوهر" شب های خرداد ماه میهمان باغ نور است

در همین راستا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اقدام به اجرای نمایش کمدی با عنوان "آقای همسر، خانم شوهر" شماره 2 با موضوع اهمیت اوقات فراغت تفریحات خانوادگی شب های خرداد ماه ساعت 20:30 در باغ نور برگزار می شود.

این نمایش به موضوعاتی چون تفریح خانواده، آسیب هایی در این زمینه در قالب طنز و کمدی می پردازد و همچنین راهکارهایی را هم به خانواده ها ارائه می دهد.

قابل ذکر است که نمایش " آقای همسر، خانم شوهر" شماره 2 از ابتدای خرداد در باغ نور در حال اجرا است و تا پایان خرداد ماه هم برگزار می شود؛ عاقه مندان می توانند برای تماشای این نمایش کمدی و طنز به باغ نور واقع در بلوار ملت، حد فاصل سی و سه پل و پل ابوذر مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36258500 تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.