افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوار کارگاهی شرکت ذوب آهن

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: طرح صلاحیت حرفه ای در70 کشور به عنوان یک مدل تخصصی و رو به توسعه اجرامی شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ کورش پرند معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در افتتاح مركز جوار كارگاهي و اعطاي مجوز اجراي صلاحيت حرفه اي در شركت ذوب آهن اصفهان اظهارکرد: گسترش طرح صلاحيت حرفه اي مهمترين اولويت آموزشي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به موفقیت اجرای طرح صلاحیت حرفه ای به صورت پایلوت در کشورتصریح کرد: در حال حاضر 70 کشور این طرح را به عنوان یک مدل تخصصی و رو به توسعه اجرا کرده اند.

پرند با تشریح طرح نظام صلاحیت حرفه ای در کشور افزود: افراد بر اساس مدارک حرفه ای، گواهینامه های مهارتی، تجربه کاری و یا آمادگی جسمانی، سطحی را بدست می آورند که بر اساس آن در شغل های مرتبط فعالیت می کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام صلاحیت فردی در سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور 9 سطح دارد و افراد براساس آن ارتقاء شغلی می یابند مطرح کرد: در نخستین دوره اجرای این طرح در شرکت ذوب آهن 2 هزار و 170 تن گواهینامه مهارت تخصصی یا حرفه ای دریافت کردند.

وی با انتقاد ازگسترش مدرک گرائی و آموزش های آکادمیک افزود: در بسیاری از کارخانجات کشورهای صنعتی و توسعه یافته با روش و آموزش هنگام کار، اشتغال پایدار ایجاد وپیشرفتهای زیادی بدست آمده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه با بیان اینکه طرح دیپلماسی مهارت با هدف ارائه آموزشهای فنی حرفه ای به کشورهای دیگر مورد نظر است تاکید کرد: این طرح برای رسیدن به انواع دیپلماسی از جمله دیپلماسی اقتصادی، انرژی، عمومی و فرهنگی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی در پایان به صدور مجوز فعالیت برای 35 آموزشگاه آزاد درکشورهای مالزی، امارات، آلمان، کانادا، اقلیم کردستان عراق،کویت اشاره کردوگفت: به زودی با تجهیز مرکز آموزش و فنی حرفه ای کشور زنگبار این مرکز به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار