مصر سفیر آمریکا در قاهره را فراخواند

سفر تعدادی از سران اخوان المسلمین به واشینگتن موجب شد سفیر آمریکا در قاهره فراخوانده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگارانِ به نقل از پایگاه صهیونیستی آی 24؛ برخی سران اخوان المسلمین مصر برای برگزاری کنفرانسی خصوصی به واشینگتن سفر و با مقامات آمریکایی دیدار کردند. این موضوع موجب نارضایتی و خشم مقامات مصر شد و سفیر آمریکا در قاهره را برای ابراز ناخشنودی خود فراخواندند.

برخی منابع آگاه که نامشان فاش نشده است اعلام کردند: سفر اعضای اخوان المسلمین به آمریکا در ماه ژانویه (دی 93) انجام شد و هرچند مقامات آمریکایی در کنفرانس خصوصی آنها شرکت نکردند؛ دیدارهایی غیر‌رسمی با این افراد داشتند. 
گفته می‌شود سفیر آمریکا در قاهره نیز در چند روز اخیر برای پاسخگویی به سوالاتی در همین ارتباط فراخوانده شد.  برخی منابع مدعی شدند اخوان المسلمین سفر دیگری را در روزها و یا هفته‌های آینده به واشینگتن برنامه ریزی کرده است.

"جف راتکه،" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، خبر احضار "بیکروفت،" سفیر این کشور در مصر، را تایید و یا تکذیب نکرد و بدون اشاره به دیدار مقامات آمریکایی با سران اخوان المسلمین گفت: هیچ برنامه‌ای برای ملاقات با اعضای اخوان المسلمین در دست نداریم؛ اما سیاست آمریکا بر پایه مذاکره و تعامل با تمامی گروههای سیاسی و مردمی در مصر استوار است.

ارتش مصر به فرماندهی "عبدالفتاح السیسی" دولت اخوان المسلمین را در سال 2013 (1392) سرنگون کرد و با کودتای نظامی، قدرت را در این کشور به دست گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار