مرکل: آلمان مخالف اعدام رهبران اخوان المسلمین است

صدر اعظم آلمان در دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، از وی خواست حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین و اعضای مخالف دولت را اجرا نکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر خواست حکم اعدام رهبران اخوان المسلمین و اعضای مخالف دولت را اجرا نکند.
مرکل پس از گفتگو با سیسی که به برلین سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترکی گفت : « ما درباره حکم اعدام ها گفتگو کرده ایم. از نظر ما ، باید از شمار زیادی از اعدام هاجلوگیری شود و آلمان مخالف مجازات اعدام است.»
رئیس جمهور مصر نیز بدون اشاره به تغییرات سیاسی دولت این کشور، از طرف آلمانی خواست به موضع کشورش احترام بگذارد.
سیسی گفت : « شما درباره اعدام ها دیدگاه خودتان را دارید که مورد احترام ماست و شما هم باید به دیدگاه ما احترام بگذارید.»
صدر اعظم آلمان همچنین بر اهمیت مصر در جنگ با تروریسم و ثبات در منطقه تاکید و درباره ادامه همکاری با این کشور در زمینه های اقتصاد ، تجارت و امنیت منطقه ابراز تمایل کرد.
وی تصریح کرد : « از نظر من ، روابط با مصر اهمیت راهبردی زیادی دارد و این کشور می تواند در روند صلح خاورمیانه و ثبات در آفریقا نقش مهمی ایفا کند.»
گفته می شود سیسی به دعوت مرکل سفر دو روزه ای به برلین داشت که این سفر انتقاد شدید برخی سیاستمداران و روشنفکران آلمان را به دلیل نقض حقوق بشر در مصر به دنبال داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار