آزادی گروگان آمریکایی در یمن

وزارت خارجه آمریکا از آزادی شهروند آمریکایی گروگان گرفته شده در یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گروگان آمریکایی ربوده شده در یمن روز گذشته پس از آزادی، مورد استقبال سفیر آمریکا در عمان قرار گرفت.

یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: می توانم تأیید کنم یک شهروند امریکایی که در یمن گروگان گرفته شده بود این کشور را ترک کرده و هم اکنون در مسقط پایتخت عمان است. وی در ادامه افزود: وی به محض ورود به فرودگاه عمان، مورد استقبال سفیر آمریکا و مسئول کنسولی این کشور قرار گرفت و تمامی کمک های کنسولی برای وی فراهم شد.

وزارت خارجه آمریکا هویت این شهروند آمریکایی را اعلام نکرد. خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه به نقل از یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود واشینگتن تلاش دارد بسیاری از شهروندان آمریکایی گروگان گرفته شده در یمن را آزاد کند. روزنامه واشینگتن پست نیز روز یکشنبه مدعی شده بود جنبش انصارالله دست کم 4 شهروند آمریکایی را در زندانی در صنعا بازداشت کرده است.

از سوی دیگر، جنگنده های ائتلاف سعودی روز گذشته پایگاه های انصارالله را در استانهای صنعا، صعده، عمران و جوف بمباران کردند. جنگنده های عربستان روز گذشته تعدادی انبار سلاح را در کوه نقم در شرق صنعا بمباران کردند. ائتلاف سعودی همچنین تعدادی پایگاه نظامی و انبار سلاح را در کوه نهدین در شرق صنعا  و کوه "فج عطان" در جنوب پایتخت بمباران کرد.

شبکه المسیره نیز اعلام کرد ائتلاف عربستان سه بار شهر صعده را هدف حملات خود قرار داد. شبکه الجزیره نیز از درگیری شبه نظامیان هوادار منصور هادی و نیروهای انصارالله در تعز خبر داد. منابع خبری اعلام کردند 5 نفر در این درگیری ها کشته شدند.  الجزیره همچنین اعلام کرد پس از حملات ائتلاف به یک پایگاه متعلق به انصارالله انفجارهای شدیدی صنعا را لرزاند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار