حصر خانگی 5 فرمانده طالبان در قطر تمدید می‌شود

قطر با تمدید مهلت حصر خانگی 5 فرمانده سابق طالبان در این کشور و ممنوع الخروج بودن آنها موافقت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  لس آنجلس تایمز؛ با اتمام مهلت قانونی حصر خانگی 5 فرمانده سابق طالبان در قطر، مقامات این کشور برای تمدید این حکم اعلام آمادگی کردند. مقامات آمریکایی سال گذشته با آزادی مشروط این 5 افراد از پایگاه نظامی گوانتانامو در کوبا موافقت کردند. آنها در ازای آزادی "بو برگدال،" نظامی آمریکایی، از دست نیروهای طالبان، حکم آزادی مشروط خود را دریافت کردند.

با توجه به تهدید امنیتی آمریکا به دلیل آزادی 5 فرمانده سابق طالبان، این افراد به قطر منتقل شدند و تحت نظر پلیس این کشور قرار گرفتند. آنها خانواده‌های خود را نیز به قطر منتقل کردند و مجموعا با 70 نفر جمعیت در این کشور ساکن شدند. این افراد یک سال از سفر به خارج از قطر منع شدند و امروز مهلت یک ساله حصر خانگی آنها به اتمام می‌رسد.

مقامات آمریکایی برای تمدید مدت حصر خانگی 5 فرمانده سابق طالبان در قطر  تلاش زیادی بکار بستند و با وجود اینکه مقامات قطری در ابتدا راضی به این کار نبودند، سرانجام به خواسته آمریکایی‌ها پاسخ مثبت دادند. نمایندگان کنگره احتمالا به تمدید 6 ماهه حصر خانگی این افراد رای مثبت خواهند داد.

"برگدال" گروهبان آمریکایی در خدمت ارتش آمریکا در جنگ افغانستان بود؛ اما بوسیله نیروهای طالبان اسیر شد. وی 5 سال در زندان طالبان به سر برد و سرانجام مه سال 2014 (خرداد 93) با 5 اسیر طالبان در گوانتانامو معاوضه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار