انتقاد ازعملکرد استرالیا درعملیات اکتشاف هواپیمای ام اچ 370

انتقادها از مقامات استرالیایی و گروههای فعال در عملیات اکتشاف هواپیمای مفقود ام اچ 370 مالزی رو به افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، عملیات جستجوی استرالیا برای یافتن هواپیمای ام‌اچ‌370 مالزی، یکی از گسترده ترین و پرهزینه ترین موارد عملیات جستجو در تاریخ هوانوردی بوده است. اما این جستجوی گسترده نتیجه ای نداشته است و کارشناسان خواهان  بازنگری در روش جستجو و اکتشاف هستند.

به گفته ی کارشناسان، شرکت هلندی "فوگرو" که در خط مقدم عملیات جستجو قرار دارد به دلیل استفاده از پرسنل  کم تجربه و ابزارهای نامناسب قادر به پیدا کردن این هواپیما نیست.  یک افسر نیروی دریایی فرانسوی نیز در این خصوص گفت: فوگرو شرکتی بزرگ است؛ اما تجربه ی اینگونه جستجوها را ندارد. 

مقامات استرالیایی چهارشنبه اعلام کردند یک عملیات جستجوی جدید را با همکاری شرکت آمریکایی "فونیکس"  آغاز می کنند. این شرکت از بهترین ابزارهای جستجوی اعماق اقیانوس استفاده می کند.

هواپیمای بوئینگ 777  ام اچ 370،متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی، 8 مارس 2014 (17 اسفند92) از پایتخت مالزی به مقصد پکن به پرواز درآمد؛ اما هرگز به مقصد نرسید. عملیاتی بین المللی برای پیدا کردن این هواپیما در جریان است؛ اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است. این هواپیما 227 مسافر از 15 کشور و 12 خدمه داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار