وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت

از عمل جراحی صالحی تا امضا تفاهم نامه وزارت علوم و بهداشت در زمینه ایدز

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت، همچنین در این هفته تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و بهداشت در زمینه ایدز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته،‌علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به کمترین حمایت بیمه ای خدمات دندانپزشکی تاکنون و گله‌مندی جامعه دندانپزشکی این مسئله خبر داد: بیش از 90 درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب بیماران پرداخت می‌شود.

همچنین در هفته گذشته، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دوشنبه شب تحت عمل جراحی قرار گرفته و پس از انجام عمل به بخش بستری منتقل شد. وزیر بهداشت نیز، حال رئیس سازمان انرژی اتمی را مساعد اعلام کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت تحت پوشش قرار گرفتن خدمات دندانپزشکی را برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی به منظور ارتقای بهداشت دهان و دندان تا 18 ماه آینده بیان کرد.

علی اکبر سیاری،‌معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: قرار بود 10 میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه نشین از خدمات بهداشتی برخوردار شوند، تاکنون این طرح برای 1 میلیون و 250 هزار نفر از حاشیه نشینان شهر مشهد اجرایی شده است و این طرح طی چند روز آینده برای حاشیه نشینان شهر تبریز نیز برگزار خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران را در خصوص تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی به همراه هزینه اقامت در بیمارستانها را برای اجرا به بیمارستان های دولتی ابلاغ کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت از اختصاص 50 درصد ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی به افراد بومی خبر داد و این مسئله را راه حلی دانست که تا حدود زیادی مشکل ماندگاری پزشکان و طرح‌های اجباری را برطرف می کند.

تفاهم نامه‌ای میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم در راستای ارتقای سلامت دانشگاهیان به منظور افزایش سواد سلامت دانشجویان،‌اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در زمینه پیشگیری و درمان ایدز منعقد شد این تفاهم نامه به امضای معاون بهداشت وزارت بهداشت و معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم رسید.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار