رئیس فضای سبز منطقه 14 به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

بهره‌برداری از باغ بتانیک در بوستان نارنج منطقه 14

رئیس فضای سبز منطقه 14 از بهره برداری باغ بتانیک بوستان نارنج در منطقه خبر داد.

افشین عابدی، رئیس فضای سبز منطقه 14 در گفت‌و‌گو با  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اتمام پروژه باغ بتانیک اظهار کرد: کاشت گونه‌ها تکمیل و نرم افزارهای مخصوص گونه‌های گیاهان موجود که شامل اطلاعات گیاه شناسی و مشخصات این گونه‌ها است تهیه شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. 

وی درخصوص اطلاعات گیاه شناسی این گونه‌ها تصریح کرد: خصوصیات ظاهری این گیاهان و  نمونه‌های خشک شده آنها در این اطلاعات قرار دارد و نیز گلخانه و فضای مطالعاتی برای تمامی افراد در این بوستان آماده بهره‌برداری است. 

عابدی با بیان اینکه حدود 2.5 هکتار از  این بوستان را درختان گیاه‌شناسی تشکیل داده‌اند ادامه داد: در این بوستان 193 گونه کاشته شده است که بسیاری از آنها گونه‌های درختی و یا درختچه‌های غیر مثمر هستند که در شهر تهران مشاهده شده و سازگاری نسبی با آب و هوای تهران دارد. 

رئیس فضای سبز در پایان در خصوص اهداف ایجاد باغ تبانیک گفت: معرفی گونه‌های درختی، اشاعه بیش از پیش درختان برای ایجاد هوای پاک و پراکسیژن و قابلیت مقایسه‌ای این گونه ها در کنار یکدیگر از جمله اهداف مهم ایجاد باغ بتانیک در این منطقه هستند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار