مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپروررش:

رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان را تهديد می‌كند

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پروررش با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن رفتارهای پرخطر گفت: رفتارهای پرخطر بیشتر از آنچه که فکر می‌کنیم، دانش آموزان و فرزندان ما را تهدید می‌کند و بی توجهی به این رفتارها سبب بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده و جامعه می‌شود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، نادر منصور کیائی در آئین اختتامیه بخش استانی چهارمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم شهرستان‌های استان تهران افزود: ترویج شیوه‌های زندگی سالم و آشنایی با رفتار‌های پرخطر مهم‌ترین پیام جشنواره نوجوان سالم است.

وی افزود: تلاش وزارت آموزش وپرورش این است که با استفاده از تمام ابزارهای فرهنگی به دانش آموزان عبارت " نوجوانان عزیزمراقب رفتارهای پرخطر باشید" گفته شود.

کیائی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن رفتارهای پرخطر تصریح کرد: رفتارهای پرخطر بیشتر از آنچه که فکر می‌کنیم، دانش آموزان و فرزندان ما را تهدید می‌کند و بی توجهی به این رفتارها سبب بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده  و جامعه می‌شود.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش وپروررش خاطرنشان کرد: رفتارهای پرخطر در ابتدا از رفتارهای ساده به ظاهر تفریحی آغاز می‌شود و این موضوع را در بررسی پرونده‌های افراد مبتلا و درگیر با این آسیب‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی نخستین گام در مدیریت و کنترل این رفتارها را شناخت رفتارهای پرخطر دانست و افزود: رفتارهای پرخطر با نگرش‌های مخاطره آمیز آغاز می‌شود و برای شناخت باید درک درستی از این رفتارها داشته باشیم.

کیائی خاطر نشان کرد: در اصلاح نگرش نوجوانان در رفتارهای پرخطر، نقش خانواده بسیار  حائز اهمیت و تاثیرگذار است.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش وپروررش پیام جشنواره نوجوان سالم را تغییر سبک زندگی عنوان کرد و گفت: بدون اصلاح سبک زندگی فقط با شناخت رفتارهای پرخطر نمی توان توفیقی به دست آورد.





انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار