ظرفیت باغ موزه گیاه شناسی قشم برای حفظ گونه های گیاهی

باغ موزه گیاه شناسی قشم به عنوان یکی از نمونه های کم نظیر موزه های طبیعی در جزیره قشم از پتانسیل های زیادی برای حفظ و تکثیر انواع گونه های گیاهی برخوردار است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت منطقه آزاد قشم گفت: عملیات احداث این مجموعه از سال 1377 در زمینی به مساحت 35 هزار مترمربع شروع و در سال 88 نیز افتتاح شد، هم اکنون وسعت این مجموعه پس از مراحل توسعه ای، به 45 هزار مترمربع رسیده است.

ابراهیم چراغی ادامه داد: جمع آوری گونه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و گونه های بومی قشم و سایر مناطق یکی از اهداف مهم احداث این باغ موزه بود که در ابتدای امر با موفقیت های زیادی همراه شد اما پس از مدتی به دلیل نداشتن متولی مشخص با رکود روبه رو شد.

وی با تاکید بر پرورش تمامی گل های فصلی مورد استفاده شهر قشم در گلخانه های این باغ موزه، اعلام کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون گل فصلی در این مجموعه پرورش یافت که در نقاط مختلف قشم استفاده شد. 

چراغی گفت: در این مجموعه برکه های آب، آبشار و چشمه های مصنوعی ایجاد شده و بیش از سه هزار اصله درخت با سیستم آبیاری کاملا مکانیزه آبیاری می شود. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک با تعیین متولی برای باغ موزه گیاه شناسی قشم و برنامه ریزی های منسجم، شاهد گسترش بیش از پیش این مجموعه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار